måndag 24 februari 2014

24/2 - Hennings 30-årshelg

Igår, söndag, fyllde världens bästa vän, (helg)sambo, kärlek, pojkvän och man(gubbe?) hela 30 år! Det har firats i dagarna 3 - började med räk-kväll hemma hos oss tillsammans med Hennings brorsa och flickvän som kommit ner från Nyköping för att vara med under helgen. Lördagen spenderades mestadels på stan med lite shopping och lunch för att senare fortsättas med Asiatisk avsmakningsmiddag på Peacock - SÅ god mat och superservice!
Själva födelsedagen igår tog vi lång sovmorgon till 11-tiden och sedan fick Henning välja om han ville bli bjuden på utefrukost/brunch eller om jag skulle gå ut och köpa hem massa gott  - han valde hemmaalternativet och en del av det ser ni på bilden först nederst, till detta blev det även våfflor med glass och lönnsirap =D Födelsedagsbarnet med bror stannade i soffan och tittade på OS-hockeyn medan jag och broderns flickvän L tog en väldigt välbehövlig promenad efter all mat - väl hemma igen efter dryga timmar var det dax för semla som brodern & L bjöd på innan de begav sig hem mot Nyköping igen.
Klockan 18 kom mina föräldrar på lite plockmats-middag med olika kycklingspett, kamben, baconlindade dadlar, olika grönsaker, surdegsbröd, salami, kalkon och brieost, som "efterrätt" fick det bli lite olika meloner & apelsinklyftor för att försöka väga upp lite efter allt onyttigt vi tryckt i oss =)

I present av mig fick han champagneskålande på 12-slaget från lördag till söndagPeacock, en klocka från Daniel Wellington och en väska från Henri Lloyd =) Hade egentligen tänkt att ge honom ett par ihopfällbara skidstavar som han önskade sig, men jag kunde inte hålla mig så dem fick han redan på Alla hjärtans dag, så det var bara att hitta nya presenter till födelsedagen :p

Jag hoppas och tror att han är nöjd med sin helg =)













**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: