söndag 11 januari 2009

Sjukstuga

Japp, så har man åkt på feber å skit. Vääldigt sällan jag är sjuk, och tack och lov för det!! Hatar det verkligen! J kommer snart och hämtar Combat så han kan få lite roligare imorgon än att ligga hemma med mig. Idag har han bara fått 3 korta rundor och bara sett till att han fått uträtta sina behov och springa lite lös. Men han överlever väl någon sådan dag ibland med, med tanke på hur mycket jag annars brukar gå och aktivera honom. Fast man känner sej ganska usel som hundägare sådna här dagar ändå. I och för sig verkar han inte klaga, han har legat å sovit med mej i soffan mest hela tiden å verkar njuta rätt mycket av det faktiskt.
Förutom att jag åkt på feber å en satans konstig hosta så har jag även fått en allergichock av en medicin som jag ätit för urinvägsinfektion (fick det i Hemsedal mellan jul och nyår och fick en kur när jag kom hem som inte tog, är inne på 2a kuren nu med ny medicin då) innan helgen. Svullnade upp, fick världens klåda, "botoxläppar" och kostiga bubbliga utslag vid alla leder i fredags kväll. Trodde nästan ett tag att jag skulle få klippa av mej mina ringar, så svullna fingrar hade jag, det var helt galet. Men jag klarade mig undan det som tur var. Idag, söndag, har nästan all svullnad gått ned och det kliar bara lite från och till på fotlederna och höfterna, men får fortfarande inte av mina ringar. Har en ganska obehaglig känsla nu med i svalget/halsen med. Som när man ätit någonting som liksom fastnar i matstrupen och sakta åker nedåt så att man känner det, enda skillnaden är att detta inte åker nedåt utan är konstant på ett ställe... Inte skönt...
Har alltid tålt den medicinen (Idotrim/Trimotoprim) innan, men har en teori om att jag blev överkänslig nu när jag även hade denna infektionen i kroppen som låg och lurade...

Lite såhär har jag sett ut i dagarna...


Sovit på soffan med en värmande hund

Svullnad stor som en pingisboll som bara dök upp, mycket skumt och ganska obehagligt...


Bubbliga kliande utslag vid båda höftbenen...



Uppsvälld och spänd "handlov"

Nä, nu ska jag försöka förtränga den obehagliga känslan i mat-/luftstrupen (har svårt att avgöra viken det är) och sova igen. J hämtade precis Combat. Tack snälla du!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig sötis!
KRAAAAAM twin

Anonym sa...

Usch!! det där ser inge vidare ut... Hoppas du kryar på dig innan torsdag om du nu fortfarande vill träna.. Hör av dig annars!

Men ibland är det skönt att få vara sjuk och bara ta det lungt även för en hund:D

Kramar Lilja