tisdag 15 juli 2008

En hyllning till min Prins!

Ett år har gått, ett år har gått fort!

Känns nästan som igår då Zara & jag åkte upp och hämtade min prins. Han var så liten då, som en riktig nallebjörn...

Namnet var fortfarande inte helt bestämt, men trodde nog att jag visste vad det skulle bli till slut. Det namnet som jag haft i huvudet sedan dag 1 då jag fick reda på att jag skulle få köpa honom; COMBAT. Inte för att jag trodde att jag skulle få en väldigt kamplysten hund, utan för att jag var totalt tokkär i träningspasset BODYCOMBAT och förknippade det med glädjerus, träning, adrenalinkickar, motion & kämparanda plus att det var ett lite annorlunda och unikt namn som jag inte hört någon annan heta innan. Hade dock fått väldigt olika respons när jag sa att jag funderade på det namnet, en del tyckte det var hur coolt som helst och en del tyckte det lät helt fruktansvärt (där ibland mina föräldrar) Men väl på plats, när jag såg min lilla björn fara runt med sina syskon så tänkte jag att; va fasen, det är DIN hund och DU får bestämma helt precis själv, lägg av att tänka på vad alla andra tycker för en gång skull!! Och Combat blev det.

Som sagt, ett år har nu gått sedan dagen D, ett år av glada minnen, mycket skratt, timtals av träning, långa promenader, varma kramar, lite konflikter och en del tålamodsprövning, men mest av allt positiva, härliga och helt underbara dagar!

Filmen under är en hyllning till min ögonsten och trogne vän, den visar först en bildkavalkad från första gången jag såg min prins, till slutbilden av hur han ser ut idag. Snacka om att han haft många olika skepnader under detta år, kolla bland annat in längden på pälsen =) Den andra delen av filmen visar bilder på oss från olika upptåg och även på våra bästa vänner som vart med och gjort detta året till ett av de bästa i mitt (vårt) liv.




Du är det finaste jag vet.
Du är det vackraste i världen.
Du är som stjärnorna,
som vindarna,
som vågorna,
som fåglarna,
som blommorna på marken.

Du är min ledstjärna och vän.
Du är min tro,
mitt hopp,
min kärlek.
Du är mitt blod
och mina lungor,
mina ögon,
mina skuldror,
mina händer
och mitt hjärta.

Friheten är ditt vackra namn.
Vänskapen är din stolta moder.
Rättvisan är din broder.
Freden är din syster.
Kampen är din fader.
Framtiden ditt ansvar.

Du är det finaste jag vet.
Du är det dyraste i världen.
Du är som stjärnorna,
som vindarna,
som vågorna,
som fåglarna,
som blommorna på marken

(text: Björn Afzelius)

2 stora steg i vår karriärstege:

Freestyleuppvisning i Scandinavium för ca 12 000 åskådare, Combat är 11 månader...

Vår första tävlingsagilitykurs gick vi för Annika Aller när Combat var exakt 14 månader

Vad ska det bli av oss i framtiden mån tro?

~Älskar dej~

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbar hyllning till Combat!! Du förmedlar verkligen känslan i filmen och jag känner igen mig och Kira...Hoppas att jag får träffa ditt underverk någon gång.
/ Agneta & Kira

Sarah Carlsson sa...

Tack så mycket Agneta =) Ja, visst är de värda sin vikt i guld, och mer därtill (de är ju inte direkt tunga) :P Vi ses säkert nån gång framöver skulle jag tro, hade vart jättekul. Kanske på nån kennelträff framöver eller rasträff eller annat skoj =)
Ha de så gott/Sarah

Anonym sa...

Fint! Underbar bild den där han ligger utsträckt på rygg vid havet! :)