måndag 28 april 2014

28/4 - Thoughest-sugen...

Efter att ha tittat på Tough Viking som hölls i Slottskogen i lördags så är jag sugen på att själv testa på ett hinderlopp! Vart lite sugen på att vara med i Though Viking också, men bestämde mig för att köra den fega varianten och titta på i år, för att se om man vågar nästa år :p Dock vet jag inte om jag blev pepp på just Viking, det känns som det var ett lite för "grisigt" lopp för mig med lite onödiga hinder som "Elhindret" och simma/krypa i lera, vada/bada i de äckliga Slottsskogs-dammarna osv, Thoughest känns lite mer "vettigt" på nåt sätt med mer naturliga hinder ...det som avskräcker mig lite är att det inte körs för ens i Oktober i GBG, vilket medför en stor risk att det är sketväder och svinkallt...
Tåls att tänkas på några dagar till, eller egentligen helst bestämma mig idag då det blir 100:- dyrare att anmäla sig efter 1a maj, och sedan ännu dyrare i intervaller ju närmare loppet man närmar sig.



Det var ett stoort gäng från Göta (Crossfit-boxen) som var med i Viking i lördags (och jäklar vilka Vikingar de var), hoppas på att det kan bli ett gäng till Thoughest också, då känns det än mer kul att vara med, när man kör tillsammans och pushar varandra. Någon som läser här som kanske är sugan på att haka också kanske??

Läs mer om "loppet" HÄR 


Lite bilder på "Göta" från Viking i lördags...








 Efter några timmar utan Combat i Slottskogen, hämtade vi honom och spenderade sedan ytterligare ett par timmar ute i finvädret - det blev en glass längs kanalen och strosande bort till Liseberg där vi kikade lite på den nya "barg-och-dal-banan" Helix (som jag ALDRIG kommer åka)




**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: