tisdag 3 april 2007

Mitt liv ett kommande mästerverk?


Combaten igår var som vanligt hur kul som helst (även fast jag tycker att BC30 va mycket roligare) "Instruktörs-Susanna" var som tur var frisk och lyckades som vanligt få mej att ge 110 % hela tiden... nåja, nästan iaf :) Är dock inte så nöjd över min prestation som jag hade kunnat vara ändå, eftersom jag lyckades med konsten att tänka för mycket ibland, speciellt i kombinationen med "jump-kick" och "Evasive Side Kick" (sa jag rätt nu Fredrik?)... Är inte så inne i "Combat-namn-uttrycken" än, men jag tränar :)

Rätt skumt att man ena veckan kan klara någonting i passet galant utan minsta fel och sedan nästa vecka kör det bara ihop sej utav bara satan på exakt samma ställe som funka kanon sist... Jaja, svettig blev jag och nästa Combat-pass är bokat på torsdag. Då jäklar ska jag ge fan i å tänka!!


Ska iväg på föreläsning om ett tag (vid 19:00) för Anders Haglund om NLP - Neuro Linguistic Programming. "Gör ditt liv till ett mästerverk"... spännande-spännande. Det är coola och nytänkande mäklarföretaget M2 som bjudit in till denna föreläsning. Kostar 100:- och alla pengar går oavkortat till Stadsmissionen. Säg nån mer mäklarbyrså som gör sånna saker... (Alla som bor i GBG vet vilka M2 är just på grund av deras speciella sätt att vara...)


För övrigt ska jag innan föreläsningan gå å köpa mej en ny mobilstrumpa hade jag tänkt. Köpte en i fredags med Ior på för 50:- som jag så skickligt lyckades tappa på fyl... nä omformulering, på stan i lördags natt... Det roliga med den strumpan jag köpte va att den hade garanti i 1 år :) Hmm, hjälpte ju inte mej nånting iofs, finns det med drullegaranti mån tro istället?

Iofs, mitt liv ska ju bli ett mästeverk efter denna kvällen, så då behöver man väl varken garanti eller mobilstrumpa i fortsättningen alls...?

5 kommentarer:

Anonym sa...

BC30 är roligare än 31:an. Har inte ens bekymrat mig om att lära mig hela koreografin eftersom två låtar är beyond dåliga (#5 och #8). Har även bytt ut jump-kick låten mot en annan. Och ja, du sa rätt. :) Mitt pass just nu är låt 1-3, 6, 7, 9 och 10 från 31. Som 4 har jag "Jigga Jigga" från BC25, 5 är "Saturday Night's Alright For Fighting" från BC27 och "Retro Rush" från BC23 som låt 8. En grymt härlig mix!!

Men nej, tror inte det finns nån drullegaranti för mobilstrumpor av märket Ior man supit bort på fyllan! ;)

Sarah Carlsson sa...

Hmm, ska lyssna på låtarna på torsdag och tänka på hur ditt pass är upplagt. Men får man verkligen ändra på låtar innan 4 veckor eller vad det är? Jag började min Combat karriär med BC29 så jag har inte varit med i svängen så länge. Gott, har lärt mej någonting av din blog då ;) (tjuvkikade på din recention av BC30 passet)...men säg inte det till nån *hemligt*

Attans då, jag som hoppades på det... Får la beställa hem en kontainer med strumpor från Asien då... Så kan jag tappa bort dem bäst jag vill sen =) Du kanske oxå vill ha några?

Anonym sa...

Får och får, både ja och nej. Naturligtvis ska man helst köra alla låtar men jag klarar helt enkelt inte av dem. Så det är lite av ett moment 22. Låtarna blir inte bra presenterade om jag inte heller kan ha en bra känsla för dem. Om deltagarna vill ha dom låtarna så pass mycket finns det andra instruktörer kör dem. Jag blandar in ganska många gamla klassiker. Gärna från mycket tidiga releaser emellanåt typ 9, 11, 13, 14 osv. Finns riktigt härliga guldkorn därifrån! Har alla releaser och koreografier med BC (1-31) så jag kan välja och vraka. ;)

Jag säger ingenting, your secret is safe with me...

Sarah Carlsson sa...

Glömde givetvis att tänka på låtarna igår när jag körde... Men kollade efter på fodralet vilka nr 5 och 8 var... Kan hålla med om att de inte e jättebra, men inte helt värdelösa =) Nr 5 e så intensiv i sig så jag hör knappt alls musiken då... =)Nr 8 e väl inte så bra, men jag tycker att biten där uppercutsen (stavas...?) kommer in (dadadaadadadaa... typ) e rätt skön =) Du får ha en härlig påsk ! Såg på TV att ni har haft en jäkla storm där uppe i norr, jobbit =(

Anonym sa...

Stormen har inte varit särskilt märkbar förutom rätt härliga vindar. Men det tycker jag är rätt mysigt över nåt annat. ;)

Påsken blir härlig. God mat och en härlig kväll väntar i morgon!

Ha en bra påsk du med!