söndag 10 juni 2007

Får jag lov att presentera...

"Hob-Nob´s Piorret", alltså Hob-Nob´s Gråsparv =)




Nu har jag äntligen fått se hur mitt underverk ser ut!! Ulrika & Monne säger att han är framåt, pigg, gillar bollen och att springa genom tunneln. Helt klart en blivande agilitystjärna =) Och han är MIN bara MIN!!! Har fortfarande inte förstått det...

Eftersom jag fortfarande inte har något namn på honom kallar jag honom hans stamtavlenamn "Piorret" så länge.









Piorret käkar upp bollen =)













I ljuset ser man att han är rätt ljus baktill, precis som sin pappa... Men man vet aldrig hur en Berger "slutar". De skiftar otroligt mycket i färg under de 2-3 första åren. Jag hoppas dock att han blir väldigt mörk, gärna nästan svart. Men det viktigaste är givetvis att han är bra i psyket, vilket jag både tror och hoppas.







I helgen nu har jag för övrigt gått sista och 2a delen v min agilityinstruktörsutbildning. Nu ska jag bara skriva hemprovet och bli godkänd på det oxå, så kan jag titulera mig "Agilityinstruktör" på "riktigt" sen med. Nu är jag det ju bara på "låtsas" ;)

Är i helhet nöjd med utbildningen. Den har varit väldigt tävlings- och "elit"inriktad vilket jag personligen tycker är bra, för man måste ju som Ninnie sa, ha ett mål med nybörjarkursen och det måste man ju veta hur det ser ut. Vet man målet blir det lättare att bryta ner svåra grejer till enkla saker som man kan träna på i en nybörjarkurs för att underlätta och bygga upp för svårighetrna längre fram.


Igår var det mest teori hela dagen medans hela förmiddagen idag och någon timma på eftermiddagen var praktik. Tvärr är Milou på landet så jag hade ingen hund att köra med... Tänkte då att jag skulle ju kunna låna någon annans och kom då på Zessi som bor nära och bra. Minna som äger henne sa "självklart", och så var det bestämt =) Grejen var att jag inte hade den blekaste tanke på att det är SM nästa helg och Zessi ska tävla då med H som kör henne. Så när jag blev varse om det valde jag att nästan inte köra någonting ändå eftersom jag inte ville vara "orsaken" till om det strular näste helg på tävlingen. Det är u en så stor grej så H & Z måste ju få ha bästa möjliga förutsättningar att lyckas. Kan ju bli knas om jag tränar på ett sätt som H inte alls kör, bara 1 vecka innan då... Blev 3 korta raka farmåt övningar som handlade om galoppsprång och avsprångsbedömning. Riktigt nyttiga tror jag faktiskt. Alla andra handlingsövningar hoppade vi som sagt över sen. Hade vart riktigt kul att få testa, men man lär sig myket av att titta på oxå och det var rätt skönt att bara sitta och titta oxå faktiskt för en gångs skull =)

Som sagt är jag nöjd med utbildningen som helhet, men även "missnöjd" med lite olika grejer. Ska ta upp det i utvärderingen som vi ska skicka in oxå, vet att det var fler som kände och tyckte som jag...
Så nu ska provet bara skrivas och skickas in, så är jag färdig med detta sedan. Gott!


Imån blir det Combat!!! ÄNTLIGEN!! Har inte kört på 2 veckor av olika anledningar nu *abstinens*!!

Ett namn jag funderar på till min lilla krabat är just "Combat" - Vad sägs??

1 kommentar:

Anonym sa...

Absolut Combat! :D