måndag 13 september 2010

13/9 - Film från ag.tävl i Torslanda


Japp, här kommer filmen från tävlingen igår i Torslanda. Är som sagt väldigt nöjd, men det är ju långt kvar tills att det är topp såklart. Just nu är vi glada för alla småframsteg dock :) 

Agilityloppet tyckte jag gick bra sånär som på A-hindret. Har faktiskt lite funderingar på om jag ska prova med "runnig" just på A-hindret... Kanske hade funkat bra? Ska tänkas över rejält iaf. Någon som har erfarenhet av detta? Gärna någon med berger, eller hund med liknande temprament och motor som Combat.

Hopp A gick ganska exakt som planerat och kändes som att han var med mig bra, förutom där vi blev diskade då :P Men hade lite på känn att det kunde bli så där. Att komma i hög fart från en raka, rätt mot ett hinder som INTE ska tas, utan bryta nästan 180 grader är INTE vår starka sida direkt :) Hade faktiskt ingen aning om hur jag skulle göra just där men körde på att försöka hinna före honom och bryta vägen, men det gick ju inte så bra :) Däremot gjorde Elin med Stella en riktigt bra lösning på just det problmet som kanske funkat även för Combat, den lösningen fanns inte i mitt huvud innan dock tyvärr, det gäller att tänka "utanför boxen" ibland ...i denna situation ganska ordagrannt faktiskt :P  

Hopp B är jag otroligt nöjd med starten i, synd att kameran inte hade bättre vidvinkel så man även ser min placering i bild. Dock fick jag inte till den hela, hela vägen, därav rivningen när jag stör honom i luften. Men har nog aldrig gjort en liknade start innan så är riktigt nöjd trots det. Resten går riktigt bra tycker jag allt. Hade iofs kunnat trycka på mellan den första korta tunneln till den böjda, men det är ju mest finlir och något jag kommer tänka på till nästa gång i liknande situation.



Combat & Smilla fick tokryck :)
"Extramatte" Paulina :)


Älskar min bil!! Får plats med allt och lite till, dessutom är Emma och jag KUNG på att packa :P

Vi lyxar till det med sushibelöning ...på Torslandakrysset :D

Combat fick sin belöning hemma i sin alldeles egna fotölj med fårskinnspläd :P

2 kommentarer:

Eva W sa...

Härligt att det går framåt med kontaktfälten. Jag har "running" på a:et med Engla. Dock är hon ju inte lika snabb som Combat. Det går rätt bra, men jag försöker vara där med handen eller så tar jag och låter lite för att få henne att gå ner för annars har hon lätt för att flyga, även om vi än så länge inte har fått några fel så vill jag inte att hon ska hoppa högre och högre upp. oj, nu blev det en rätt lång kommentar!!

Elin sa...

Hej kompis!
Jag har running på A:et med Freja och är väldigt nöjd hittils. Kör med en "hoop" efter A:et. Kan visa dig någon gång om du är intresserad.
Kram kram