onsdag 6 juli 2011

6/7 - Shoppingkväll & glassmums

Ännu en skön kväll med vänner och hundar =)
Tog bussen in till stan med Combat och bytte min ryggsäck som jag ska ha som dagtur-ryggsäck på Kebnekaise, från en Ospray Talon 44 till en Ospray Talon 33 ist (Tredje ryggsäcken gillt!), och köpte lite annat småpill som bl a 2 kåsor och packbags. En ny thermosmugg (inte till resan) från Primus fick även följa med hem - en knallcerice =D








Softade runt lite i sakta mak, Combat plaskade i fontändammen vid Bältespännarparken och charmade in sig hos turister. Efter ett tag kom Emmo & Tino med Theo & Theo :p Vi köpte glass vid Kungsport och satte oss  vid kanalen (fy vad äckligt det är där egentligen med skräp och pisslukt typ överallt) och pladdrade på om allt mellan himmel och jord, efter ett tag tog vi en vända upp och ner längs Avenyn och alla semesterfirare innan vi själva var tvungna att åka hemåt vid 22.




...en kul idé kom upp under vårt pladdrande. Hoppas, hoppas att det går i lås!!! Isf så kommer jag behöva hundvakt i 1 vecka direkt efter att vi kommer hem från Kebnekaise... Får ta och fråga farbror Claes om de kan tänka sig att inhysa mitt yrväder så jag har det klart i så fall. På fredag vet jag till 90% hur det blir =D




**Like it, love it** /Sarah

Inga kommentarer: