söndag 15 januari 2012

15/1 - Lovley sunday =)

Promenad runt Sisjön med Chrille & Annika som avslutades med "lite" kaloripåfyllnad med varm choklad, köpe-kanellängd och Annikabakade-choklad/kaffe-muffins - myspys! Combat fick såklart fika han också men i form av ett grisöra =)
Är sååå glad att min fina Chrille (brother from another mother) flyttat till GBG och att han hittat världens bästa flickvän som även blivit en underbar vän till mig.


Näst på schemat stod Bodycombat Ullevi 16:00 så det var bara hem, byta om och vända - riktigt bra pass blev det och kul med en överraskande teamning med en tjej som var riktigt bra, tyvärr körde hon sina egna pass på Angeredsanläggningen vilken ligger för långt bort för min del.



Passet slutade 17:00 och 18:00 skulle jag möta Tina på klubben för lydnadsträning - n´d I made it! Av med dyngblöta träningskläder, duscha, på med rena torra kläder, köra hem, byta om till hundkläder & köra upp till klubben på 1 timma - mkt stolt över mig själv :p
Vi gick ett varv runt militärfältet i beckmörkret och tränade sedan ganska exakt 1 timma. Kändes RIKTIGT bra måste jag säga!! Tränade alla moment i LKII förutom platsen och hoppet - nöjd till tusen och inte minst tändes träningsgnistan känns det absolut som! Nu satan i gatan SKA jag komme på hundfötter igen! Tack fina Tina för att du frågar och är på mig om träningar, tävlingar och peppar i största allmänhet! I need it big time!


Hade ju planer på att sätta igång med agilityn nu i helgen också, men har inte fått ihop det med allt annat och inte kunnat peppa mig själv tillräckligt mycket för att prioritera det helt enkelt, men det känns ändå som att viljan börjar komma tillbaka inom mig och jag tror jag har en liten början till en "plan" i huvudet om hur jag vill lägga upp det hela för att komma tillbaka till tävlingsbanorna...

Efter lydnadsträningen var det åter hem igen, gå av Combat runt området, byta om igen för typ sjuttioelfte gången denna dag och sedan springa till bussen för lite avslutande thaikäk, snack och film med en kompis.

Just a lovley sunday - helt enkelt =)

**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: