onsdag 5 december 2012

5/12 - Laxsida à lá Carlsson

Igår minsann slog jag till - si Carlsson hon kan om hon lägger manken till...

Ugnsbakad laxsida med ört-cream cheesetäcke, paprika, rödlök, gul lök, majs och fetaost - till det blev det gaffelmosat potatismos med örtkrydda och sallad på babyspenat, paprika och gurka. Sjukt gott faktiskt, och sjukt stolt över mig själv som kreatör :p

ugnsbakad laxsida - mumma!
ihopslagning av div recept jag hittat på nätet

Åt på tok för mkt mos - men det är ju sååå himla gott :p

H lös upp som en sol när jag berättade att jag tänkte mos till laxen "-Åh, får man äta det med dig på vardagar?! Det trodde jag inte" Och faktiskt är det så, jag är rätt "tråkig" med mat på vardagar, försöker hålla mig till "FF-kost" så gott det går - dvs "rena" köttråvaror (oftast kyckling eller lax), mycket grönsaker och ca 70gr kolhydrater (oftast bulgur eller fullkornspasta) + knappt 1 matsked kall sås gjord på kvarg + lite buljongtärning mosad i. MEN jag kan äta annat och "lyxa till det" också om jag så vill ;) Igår blev det t o m GB´s "ChokoFilijoko"-glass till efterrätt - himmelskt god och skapade starkt vill-ha-mer-begär! 



**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: