lördag 8 december 2012

8/12 - Fitnessfestivalen & Les Mills-träning

Har varit på Fitnessfestivalen Svenska Mässan från 09:45-17:00 idag, varav 3 timmar som jag tränade själv på Les Mills-konventet som Sportlife, eller "Nordic Wellness" som det heter numera, hade. Min plan var egentligen att träna iaf 4 timmar - men alla GRIT-stängerna tog slut (fruktansvärt dåligt planerat att inte ha utrustning till alla deltagare!!!) så tyvärr fick jag stå över det passet som jag verkligen sett fram emot (körde det på Super Saturday i september) - gick på mässan istället och valde att titta på Hennings kusin som tävlade i SM i Bodypress precis samtidigt som CXWORX-passet började. 

Blev i alla fall start med BodyCombat i morse (premiär av BC54, som jag tror att jag gillar ...måste köras mer, fick ingen superfeeling, men absolut inte heller tråkfeeling), sedan paus drygt 1 timma (gick på mässan), därefter Bodyattack (aldrig kört innan, sjukt intensivt och bra träning, kan tänka mig att gå som omväxling till BCn då och då), paus igen i 2 timmar (varav en del ofrivilligt) och mer mässkikande, sedan Bodybalance (bara kört 1 gång innan på Super Saturday i september, ska nog försöka gå nån gång ibland på det framöver - bra och rätt jobbig träning faktiskt, inte lika "flummigt" och som yoga). 
Absolut nöjd med dagen, har varit förkyld i veckan så det har varit vila sedan i tisdags, väldigt skönt att vara på G igen =) Kommer nog få lagomt med träningsvärk :p 

Förutom träningen så blev det lite inköp, en del planerat och en del spontant - började med att jag hade missat att packa handledslindorna till BCn så första inköpet fick bli ett par nya i panik 1 min innan passet skulle börja, TUR att de hade ett par i montern rätt precis nedanför trappan till konventsalen ...och att de var billiga, mer i klädväg blev det även ett par träningstights med massor av reflexer. Efter mycket om och men så köpte jag proteinpulver från Dalblads med mintchokladsmak - egentligen hade jag velat ha pulver med ca 50% protein & 50% kolhydrater för att slippa tillsätta kolhydraterna utöver proteinpulvret, men det vart näst intill omöjligt att hitta, antingen var det proteinpulver eller kolhydratpulver. Hittade ETT enda med den sammansättningen jag ville ha, men jämfört med proteinpulvret var det rätt dyrt, så då tar jag hellre med en banan eller två istället och käkar ihop med proteinet (jag är inte speciellt insatt i sammansättningar osv och vad som är "bäst", men vet vad jag VILL ha ut av det och har fått tips av andra som är kunniga på området om vad det är för sammansättning det då ska vara på tillskottet). Det blev även kreatin-kapslar som jag bestämt mig för att testa efter att ha läst på www.traningslara.se att det är ett av få tillskott som faktiskt fungerar (man kan väldigt förenklat förklara det som att det tillför musklerna lite extra energi, vilket gör att man helt enkelt orkar lite mer, vilket gör att man får lite bättre träningsresultat) 


Bodycombat!!


GRIT Strenght, som jag missade pga arrangörs-fail =(

Gratis, gratis, kom får du gratis...

Nya träningstights från norska märket MXDCsport


Spännande prover??
...lite lustigt att allas piller och pulver är de bästa ;)
Måste dock säga att alla montersäljare jag pratade med idag kändes väldigt
seriösa, tyckte jag resonerade bra i vad jag ville ha, rekommenderade "konkurrenters"
grejer istället för sina egna när de inte hade det jag var ute efter osv. 

Vassleprotein, Kreatin-tillskott och handleds-lindor


För övrigt är Fitnessfestivalen en väldigt speciell tillställning med mycket(många) intressant(a) att titta på och faschineras(?) av... Mässan är ju främst riktad mot inbitna gymråttor och body builders, och modet i de kretsarna... ...ja man kan väl säga att det inte är i min smak direkt :p ...men väldigt kul att kolla på ;)


**CREA DIEM//Sarah

Inga kommentarer: