fredag 20 september 2013

20/9 - Insomnia!

Blöööö!!!
Inte ofta jag inte kan sova, är lyckligt lottat att för det mesta somna snabbt (dock inte innan 23) och stensova hela natten (dock gärna för länge) :p
Men nu inatt har det varit stört omöjligt sedan klockan 4 - försökte ligga kvar nån halvtimma och somna om, men det var lönlöst så nu har jag suttit uppe i soffan i drygt 1 timma och klickat "ja" och "nej" i massor på Lägenhetsbytes-sidan (en evighetsgöra som förhoppningsvis kommer leda till något bra byte så småningom...) och tittat på den vackra gubben i månen över hustaken =)

05:45, gött då får jag iaf sällskap om ca 15 min då Henning ska upp :p

...en av orsakerna till att jag inte kan sova är att jag känner mig lite konstig, ungefär som när jag har en UVI på gång, vilket jag VERKLIGEN INTE hoppas!!! Så fort affärerna öppnar ska jag springa ner och köpa tranbärsrjuice och hälla i mig i massor!!! Håll tummarna!!




...Hade tänkt att vara sådär huslig igår som man ser andra flickvänner är på FB och Instagram titt som tätt (i vårt förhållande är det annars H som är den husliga matlagaren ungefär 98% av tiden :p ), och laga kycklinggryta till när Henning skulle komma hem från jobbet efter 19-snåret (yes, han jobbar 7-19 nästan varje dag - ibland någon timma mindre, och inte allt för sällan 1-2 timmar mer). Men, glömde visst att plocka ut kycklingen från frysen tidigare på dagen, och ingen micro finns det, så min tanke fick förbi en tanke (vilket jag såklart meddelade på SMS, så han skulle veta att jag iaf just TÄNKT fixa färdig finmiddag minsann) och så gick vi spontant ner till "lokalkrogen" på gatan (Flying Scatsman Inn) och tog var sin baconburgare istället när han kom hem - ett helt OK byte mot kycklinggryta ändå ;p  Hjärta pommes!! 



Sådär, då vart klockan 06:00 och mannen kom upp lagom till månen gick ner =) Blir för första gången sedan i januari en frukost tillsammans på en jobbvardag, mys =) Det gäller att ta tillvara på de där små sakerna och se det positiva i det annars negativa (sömnlösheten) ;)

För övrigt hoppas jag att denna dagen kommer gå suuuuuperfort, för ikväll har vi riktigt bra roligheter bokade som jag sett fram emot sååååå länge!!! Can´t wait =D

God morgon på dig nu, rise and shine ;)


**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: