måndag 23 september 2013

23/9 - Superdagar i Sthlm

Vilken helg!! Vet knappt vart jag ska börja, och egentligen så är det inte bara helgen som varit makalöst bra utan alla dagar här uppe i Sthlm (förutom själva jobbtiden, då jag sitter hemma själv i lägenheten, vilket är rätt trist - dock värt).

Huvudanledningen till att jag är här uppe nu är för att Les Mills har haft sitt årliga träningskonvent i Globen - "Super Saturday" (haschtag #lmnsuperInstagram för den som vill se bilder som folk lagt upp) nu i lördags. Jag var på konventet första gången förra året och kommer aldrig, aldrig, aldrig vilja missa det i framtiden! =) Inte nog med att det var själva "ordinarie" Super Saturday, i år hade Les Mills tagit ett stooort kliv och även lagt alla filmningar för de näst, näst-kommande releaserna (släppt i mars 2014) under SS-eventet!

(för den oinvigde så är Les Mills världens största "gruppträningsprograms-skapare" - BodyCombat, BodyPump, BodyBalance, BodyVive, BodyAttack, BodyStep, BodyJam, Sh´bam, RPM, CxWorx, Grit Strenght, Grit Plyo & Grit Cardio är deras varumärkes-skyddade pass där instruktörerna måste vara Les Mills-utbildade och certifierade, samt hela tiden hålla sig uppdaterade och under utveckling/utbildning då de har vissa krav på sig för att få behålla sina licenser år efter år. Företaget, högkvarteret och programskaparna är från/ligger på Nya Zeeland, Auckland.
Varje Les Mills-pass har 4 nya releaser per år (och då alltså även 4 filmningar), med 3 månaders mellanrum, vilka alla släpps samtidigt världen över - läs mer om Les Mills här om du har lust )

Vad jag vet har filmningarna (instruktörsmaterial) aldrig någonsin hållits utanför Auckland och deras egna center förr (de flesta passen är lanserade 97-98, så det är alltså ett antal år som de funnits och ett antal filmningar som gjorts under åren), vilket gör det här till en väldigt stor grej inom "Les Mills"-världen och riktigt häftigt att få vara med om - jag valde dock att bara vara med på BodyCombat-filmingen som var i igår (söndags) kväll, men om inte Balancefilmningen hade krockat med "det vanliga" Combatpasset på förmiddagen i lördags, så hade jag varit med på den också.


Historia ;) 

Ja det är alltså därför jag är här uppe nu, för att jag är en Les Mills/tränings/BodyCombatnörd!, men jag har ju varit här redan sedan i onsdags natt (tåget kom in lite efter midnatt då det var försenat på vägen med 1 timma) och det beror dels på att jag passade på att kunna ha lite extra tid med Henning här uppe, att jag anpassade upp- och nerresa efter biljettpriserna, och att Henning gav mig biljett till Galenskaparnas 30-årsshow och middag på stan till i fredags kväll, när jag fyllde år, eftersom han visste att jag ändå skulle vara här denna helgen  =D
Till råga på allt detta så blev det en bonus i torsdags, då jag några dagar innan fick reda på att teamet som skulle köra filmningspasset (BodyCombat 59) skulle ha "öppet genrep" på Nordic Wellness Odenplan, vilket jag självklart passade på att gå på!! =)

Många goda ting har det alltså varit, och jag kommer att dela upp inlägg från varje "del" här med bilder, tankar och intryck osv, för att själv lättare kunna hålla reda på inläggen i efterhand sedan =)



**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: