måndag 26 maj 2014

26/5 - Diversesöndag

Effektiv söndag, men också alldeles, alldeles underbar =) 
Ja, igår hanns det med mycket - Crossfitpass tillsammans med Kei och Anneli som nu gått klart sin OnRamp och nu får vara med på de vanliga passen - happy me =) Det var ett kul teampass som bestod av övningar enbart med egen kroppsvikt - "Angie Team"-wod:
Angie
  • 100 Pull-ups
  • 100 Push-ups
  • 100 Sit-ups
  • 100 Squats
For Time
Complete all reps of each exercise before moving to the next.

Egentligen gör man denna WoD helt själv, men vi körde som sagt i team, och delade upp antalet reps jämnt mellan varandra - jag och min team mate delade upp i 10- och 5-reps intervaller (den ena vilar medan den andra kör), pull upsen gjorde jag i lila gummiband och push upsen de 20 första på tå, sedan 20 på knä, men grävde fram lite extra styrla och krigarskalle till mina sista 10 som jag lyckades göra på tå =) 
Våran tid blev 15:18 (om jag inte minns helt fel...)

Efter CFen tog jag vägen om Nordstan och gjorde min plikt och skyldighet; röstade i EU-valet. Sedan gick jag en vända på Åhlens där jag hittade både inflyttningspresent till syrran, och Morsdags-present till mamma =) 
Jag och Henning åkte därefter upp till Sisjön och mötte upp Kei & Aske - hundarna fick träna simning (superbra träning både för muskler och kondis), Kei tog årets första sjöbad (toka!!) och sedan avslutade vi med en promenad runt sjön innan vi åkte hem =)










Vid 19 skulle vi på middag hos Elin (lillasystern), men innan det hann vi kika in 1 timma i Nordstan - blev ingen shopping dock, men lite rekning i alla fall =) 
Syrran har flyttat precis till Backaplan ungefär, vilket bara är över älven från oss, så vi bestämde att ta cyklarna dit och se hur lång tid det tog - knappa 15 minuter, drygt 3 km =) Vi fick se den jättefina lägenheten och blev bjudna på supergod mat, samt firat mamma på en och samma gång - perfekt avslutning på en himla bra dag =) 



**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: