onsdag 11 juni 2014

11/6 - Pizzalunch och tänk kring mat

Huff! Såhär som på bilderna såg inte min lunch ut idag - det blev kebabpizza med kollegorna, och nu mår jag inge vidare faktiskt, mådde illa ganska direkt efter och blev toktrött nu på kontoret, hade tur som hade en Celsius i jobbkylen annars hade jag somnat stående (försöker stå så mkt som möjligt på jobbet, har höj- och sänkbart skrivbord och idag beställde jag ergonomi-mattor att stå på åt oss för att spara fötter och rygg)

Nu blir det inte pizza på bra länge! Ska försöka komma ihåg denna känslan nästa gång jag blir sugen, och hoppas att detta inlägget kan hjälpa mitt minne också ;)

Vill poängtera att jag dock inte tycker det är fel att äta pizza eller annan skitmat någon gång ibland om man verkligen vill ha det och vet att man klarar av att äta det (dvs om man inte har någon form av matmissbruk och riskerar att fastna i skitmatsträsket om man tillåter sig skitmat någon gång - precis som en nykter alkoholist oftast inte kan dricka någon alkohol), och jag känner verkligen ingen "skuld" över att ha ätit pizza, det var ett aktivt och medvetet val av mig som jag står för även nu efteråt - MEN min kropp mår inte bra av just pizza, även fast huvudet tror att den gör det, för mig är en t ex kebab- eller kyckling-tallrik, eller hamburgertallrik med pommes bättre skitmat för min kropp (note - det är INTE bra för kroppen, men jag mår inte direkt kasst av det efteråt i alla fall)

Så, ät gärna skräp nångång då och då om du verkligen vill, och kan stå för det samt har en aktiv livs-stil - men försök då hitta den skiten som du rent fysiskt inte mår så dåligt av efter att du ätit det i alla fall =) Och viktigast av allt - känn aldrig, aldrig, aldrig skuld eller "straffa dig" över ett matval, hur dåligt det än må ha varit!

Här nedan kommer lite annan bättre mat som passerat de senaste veckorna =)























**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: