torsdag 3 september 2009

Pepp!


Idag har det varit en himla bra dag =) Kännts mycket bättre resultatmässigt på jobbet med 2 sålda försäkringar till en ensam man i norr som jag fick sparat lite pengar för och samtidigt en bättre försäkring :) Men usch att det ska behöva finnas ensamma människor... Gjorde iaf en god gärning och pratade med honom i nästan 1 timma :) Kanske inte så tidseffektivt, men hade inte hjärta att inte lyssna. Fick även in några bra bokningssamtal till imorgon som minst kommer ge 1-2 bilar iaf, och förhoppningsvis mer!


Imorgon blir det en fullspäckad dag på jobbet, och även kväll, och kanske även natt?? Vi jobbar dagtid eftersom vi har Kick Off på eftermiddagen och kvällen :) Kommer bli fullständigt kaos vid 17-tiden när alla ska flytta sina befintliga platser till nya, byta grupper och ändra om :P Vi är närmare 50 pers (läs utåtriktade, glada, galna säljare) som på något sätt ska lösa detta på ett bra och sansat sätt... Ska bli rätt spännande faktiskt, haha. Tror min taktik kommer att vara att ställa mig i ett hörn någonstanns tills alla "gamlingar" flyttat allt sitt, och därefter ta mina få pinaler som jag samlat på mig under de dagar jag vart på IF och installera mig på min plats =) Ska även bli spännande att se reaktioner och miner från de "gamla" när de får sina platser och grupper. De har inte någon gång i historian bytt på det sättet som vi ska göra nu, några har arbetat på samma plats och i samma grupp i säkert 10 år om inte mer... Tänk vad vi 14 nya rookiesar ställer till med nu :P Det tillkom faktiskt 3 helt nya killar idag också, alla 3 har dock jobbat med att sälja försäkringar på andra bolag innan.


Hämtade Combat i Rävekärr efter jobbet hos fam Eriksson, bästa hundvakterna!! =) Eftersom jag börjar 9 imorgon blir det att gå upp tidigt för att gå ut med hårmonstret. Han blir hämtad vid 12-tiden och stannar sedan hos fam E till på fredag eftersom jag inte vet när jag kommer hem imorgon. Är väldigt skönt att veta att jag inte behöver oroa mig för honom under dagen och kvällen.


Nu kan man undra vad jag gör uppe nu iom att jag ska kliva upp om ca 5 timmar?? Det undrar jag med faktiskt... Har vant mig vid mina nya jobbtider och älskar dem verkligen! Att gå upp vid 9-10 passar mig enormt mycket bättre än 7-8 då jag är i klass med en zombie... Men, det är bara att bita ihop imorgon helt enkelt, på fredag ska jag soooova länge!! :)


Idag var en bra dag, och imorgon blir ännu bättre!!


Tjipp å hej!

4 kommentarer:

Hanna sa...

Kom igen efter 13 år gumman...

Sarah Carlsson sa...

Kom igen med vad??

Proppis sa...

är det inte vädligt svårt att sälja försäkringar? lägger alltid på när dom ringer om sådant där.

Sarah Carlsson sa...

Nä, inte speciellt faktiskt. Inte om man jämför med alla oseriösa telefonsäljare (t ex kalsonger å kosttillskott mm) eller telefonabbonemang. Försäkringar är nästan jämnställt som när banker ringer. Folk måste näst intill ha det, och man kan väldigt lite om det och tycker det är tråååkigt. Kommer man bara in rätt i samtalet och lyssnar på kunden så brukar det inte vara några problem att få prata med folk iaf, sedan avgör omständigheterna och ens skicklighet om det blir sålt eller inte :) Är nog max 1 på 20 som är otrevliga eller bara lägger på. Såg en jobbakompis lönespec här om dagen, han fick UT 27 500:- i juni :P