söndag 3 april 2011

1-3/4 - En himla bra helg =)

 I fredags efter Bodycombatpasset (som tyvärr inte alls var kul, tråkig instruktör och loja deltagare) och "tryck-träningen" med Combat uppe på hundklubben så bjöds det på hemmalagade hamburgare hemma hos Chrille där Mikke och 3 andra Sthlm-kompisar till både Chrille och Mikke hade landat någon timma innan jag kom dit lite innan 21. Det blev massor av tjöt, chill och lite spel. Åkte hem vid midnatt, gick kvällsrunda och somnade.
En  himla bra fredag =)

Sov till nästan 11 i lördags, gick kort morgonrunda och dammade och dammsög sedan hemma. Åkte upp till Sisjön med Anders runt 12:30 och gick runt Sisjön + Oxsjön i dimman, men trotts grådiset och fukten i luften så var det riktigt skönt och runt 8 plusgrader- våren är absolut på väg!
För ovanlighetens skull tillbringade jag ett par timmar i soffan efter promenaden, kommer inte ens ihåg vad jag gjorde, såg på TV tror jag =) Tog emot helgens sleep-over-besök lite innan 18 och gick ut med alla 3 monster bort till Eklandaåkrarna så de fick röja av sig innan jag själv skulle iväg på förfest vid 21. Röjde det gjorde de kan jag lugnt lova! Fick mig världens träningspass när 3 hundar sedan skulle duschas och torkas.
Mötte upp Emma med Helsingborgskompisen Kicki på bussen in mot stan och sedan fortsatte festen natten lång =) Förfest hos Samuel där diskussionsämnena och SMS-koversationer spårade åt både det ena och andra hållet med mängder av magknipsskratt, och sedan massor av dans på Push där det var hysteriskt varmt och trångt så vi gav faktiskt upp redan vid 3-tiden då svetten runnit längs ryggen i några timmar. Yummie - NOOT! Välkomnades av 3 glada hundar hemma som fick komma ut och springa på ängen här bredvid ett tag innan det blev sovtajm.
En himla bra lördag =)


Kicki & en lite halvsjuk och nyklippt broder Tegern den äldre

Mina fina =)
Filip & Emma

Broder Tegern den yngre börjar piggna till efter dagens bakfylla

Glad med en ny smak X-cider =) Yummie - YES!


Sov nästan till 11 idag också, dock med ett antal väckningar av borderbrudarna som nog inte är så vana med en matte som är så morgontrött :p Men hemma hos Carlsson är det bara att ta sedan dit man kommer, och det gjorde de ganska så bra tycker jag ändå :) Skrotade runt lite hemma innan vi åkte upp till hundklubben för 1 timmas promenad ute på golfklubben där de kunde skena runt bäst de ville alla 3. Hade turen att kunna låna nyckeln bak till duschrummet i klubbstugan när promenaden var avklarad så jag kunde duscha av dem innan vi åkte ner för att möta upp matte Elin på Donkenparkeringen för avlämning av tjejerna för denna gång. Så skönt att ha den duschmöjligheten på klubben, måste fixa mig en egen nyckel pronto!
Åkte hem och lämnade Combat och sedan in till stan för lite käk på Centralstationen med Emma P & Kicki som skulle ta tåget till Helsingborg - Kicki för att åka hem efter sin GBG-vistelse och Emma för att hämta hem sin fina nyinköpta Skoda Fabia som hennes föräldrar hjälpt henne hitta nere i Helsingborg. Vinkade av dem och åkte sedan hem igen och promenerade ner till Emma med Combat och hämtade Theo som jag lovat att passa medan hon var iväg. Gick en koppelpromenad på nästan 1 timma innan vi landade hemma och nu har vi bara slappat resten av kvällen. Har till och med lånat en film på gymmet som jag kollat på - Fast & Furious 4. Vad kan bli bättre än Vin Diesel, Paul Walker & massa snygga galna bilar tillsammans i samma film? Mmm mm mmmmm :p
Emma hämtade Theo vid 22:30 och körningen upp hade gått bra, bilen hade inte börjat brinna eller ryka en endaste gång - något som hennes tidigare bilar annars haft en liten förkärlek till att börja göra när man minst anade det... Nu är klockan snart midnatt och det är bums i säng!
En himla bra söndag =)


Lyckades få alla stilla för en liten stund

en liten stund som sagt :)

Kompisar delar på allt ;)

Hundspa?

Colliens närvaro var något mer blygsam än border colliernas ;)

En himla bra helg =)


**Like it, love it** /Sarah

1 kommentar:

Unknown sa...

Det va skoj att träffa dig. :) /kicki