onsdag 6 april 2011

6/4 - Skitit på mig?

Man skulle faktiskt kunna tro det, men det är inte värre än att jag har världens ninja-träningsvärk i framsida lår. Ser inte klok ut när jag går - it´s killi´n me!! But, I löööv it :p
PTn körde hårt med mig i måndags, tror vi ökade vikterna på alla övningar, ska kolla sedan när jag kommer hem. Fick även lite nya effektiva mag- och armövningar samt en stillastående variant på skivstångsutfallen som innan krävt mycket yta eftersom jag rört mig framåt i varje utfall (dvs ca 12 meter öppen yta rakt fram)
För att spä på träningsvärken lite mer från i måndags så körde jag Bodycombat igår för Asma, mitt "stammispass" som jag är på i stort sett varje tisdag. Det är så otroligt stor skillnad från pass till pass beroende på vilken instruktör det är och hur resten av deltagarna är - tisdagar för Asma och onsdagar för Sussi Pe är oslagbara! Fredagar lär jag inte gå på igen efter att ha testat förra veckan - boooring! Efter att ha kört BC i ca 5,5 år så blir man rätt så kräsen =)

Får se om jag lyckas få ihop någon mer egen träning denna veckan dock, får i så fall bli styrkepass sent på kvällarna eftersom resten av veckan har fokus på träningar & tävlingar med Combat. Idag ska jag upp och köra lydnad för att finslipa inför lördagens tävling i Vara/Grästorp där vi siktar på vårt sista LKI-förstapris med MINST 185p, och det ska vara 185 värdiga poäng så ingen, däribland jag själv, kan komma och säga att domaren var snäll ;) (domaren där ÄR snäll, men inte överdrivet) ...annars kan det nästan vara... hellre ett 2a-pris på 158p än ett 1a-pris på 165p - är lite knäpp på den fronten kanske? ...det hänger väl i sedan skolan gissar jag, var aldrig nöjd med att "bara" få MVG - jag kunde ju faktiskt skrapat ihop några poäng till...
Imorgon torsdag är det faktiskt dax för agilitytävling på klubben. Det är GMBK i samarbete med GHU (Hanna, Linn & Sofie) som dragit igång en "Trippelchans" - dvs en inofficiell serietävling på 3 tillfällen där de 3 bästa resultaten räknas ihop och därefter koras en serievinnare i varje storleksklass. Ska bli kul, men med erfarenhet från tävlingar innan på klubben så finns det risk för att Combat ballar ur totalt, we´ll see =)
fredag är det planerat en lydnadsträning igen för att slipa till det sista inför lördagen, på lördag är det som sagt lydnadstävling, och sedan på söndag har jag lovat att vara agilitydomare på klubben i den nystartade "Doggy Professional agility cup" som är ett samarbete mellan Sveriges Hundungdom & Doggy hundfoder. På kvällen är det kursstartskväll för alla GHU´s kurser, så då ska jag vara på plats igen helt enkelt för att möta min och Tinas Tävlingslydnadsgrupp =) ...och förutom detta ska jag helst hinna träna "kontaktfälttryck" också - fröken efterlyser ny film att analysera ;)



För övrigt ska det bli intressant att se hur många som letar sig in hit på bloggen idag med tanke på rubriken, är rätt kul att man ser ganska så markanta skillnader i besöksstatistiken beroende på vad man har för rubrik ;)

**Like it, love it** /Sarah

Inga kommentarer: