torsdag 28 juni 2012

28/6 - The best exotic Marigold Hotel

Mitt i värsta finvädret satte jag och mamma oss inne i en mörk biosalong igår kväll i 2 timmar, kändes inte helt rätt, men biljetterna var betalda så det var bara å "gört" =) MEN SÅ glad jag är över att vi gjorde det!

Hotell Marigold är en riktig feel-good-film med några av skådespelarelitens oldies - 7 engelska pensionärer med olika bakgrund hamnar av olika anledningar på ett fallfärdigt hotell i Indien, ett hotell som de, innan de kommer dit, tror är världens lyxpalats... Ingenting blir som någon av dem har tänkt sig... Parallellt med "penisonärsberättelserna"  utspelar sig också en historia om den unga hotellägarens liv som "modern, drömmande och rebellisk" indier i ett annars väldigt traditions-styrt land - i början tyckte jag inte alls om hotellägar-karaktären, men jag ändrade mig efter en stund och fick nån form av hat-kärlek till honom, gaaaaad vilken männska! :p

Se den!

Efter bion tog vi en kyckling-bacon-baguette och te på Franska bagerietVallgatan , släppte sedan mamma vid bussen och körde över Sahlgrenska sjukhuset hem till Mölndal - hux flux var jag mitt i polisbilar och ambulanser som stod kors och tvärs så jag inte kunde svänga av där jag skulle, fick vända och köra in från andra hållet istället. Medan jag vände på en parkering gick jag in på GP.se i mobilen och fick fram att jag hamnat mitt i det häroch där fick vi även svaret på varför en polishelikopter åkte fram och tillbaka över stan efter att vi kom ut från bion - helt sjukt verkligen (lite fyndigt ändå va ;p), ska man inte ens kunna ligga på/besöka sjukhus längre utan att behöva vara orolig för bråk, skottlossning & otäckheter (i tisdags var det storbråk inne på sjukhuset, och igår skottlossning m.m utanför)...

Nåja, en himla bra kväll vart det i alla fall - tack bästa mamma =)


**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: