tisdag 19 juni 2012

19/6 - Resöhelg - 10 points

Vilken Resö-helg!! 10 poäng!!

Direkt när vi kom upp på fredagskvällen blev det en kort runda med Combat innan vi tog cyklarna ner till hamnen för käk hos Lexö och "tittande" på fotbollen (på en gammal 28"-tjock-TV som stod 5-6 meter bort med massor av människohuvuden i vägen, så det var alldeles lagomt för min del ;p). Matchen slutade som nog de flesta vet (vet jag, borde resten av Sverige veta), men pizzan var lika god som vanligt och humöret på topp =)  

H hade hört talas om att Tanum Sommarland skulle vara rätt häftigt att besöka nu när det ligger helt öde och stängt sedan många år, så vi tog en tripp dit på lördagen för att se om det stämde, och det gjorde det verkligen =) Jag var nog runt 12 år när jag var där senast då det fortfarande var igång, men jag kände allt igen mig trots att miljön ändrats en hel del :p H var näst intill i extas och fotade högt och lågt - trippen var egentligen en "rekar-runda" för att åka dit igen med systemkameran nån annan gång framöver, men min lilla Nikon tar rätt så skapliga bilder den med - ska lägga in när jag redigerat dem lite för bästa effekt =) Nedan är lite mobil-bilder så länge:


Vattenrutchbanan är nog det jag har mest minnen från -
då såg det dock inte riktigt ut såhär när jag var här sist :p


Sugen på en korv eller glass kanske? Eller ett rutchbane-åk?

Hmm, ja, lite konstigt kändes det att traska runt i den här :p 

När vi kom tillbaka från vår upptäcktsfärd så blev det en båttur med mami & papi. Vi gjorde ett försök att åka ut till Ramsö för att visa sälarna, men tyvärr blåste det lite väl mycket så det blev en vända ut till Grundskär istället - hoppas verkligen sommaren kommer nu snart så man kan få några magiska dagar där ute... Förhoppningsvis kan det bli en kajaktur ut med övernattning senare i sommar om vädret visar sin goda sida...


Efter båtåkandet tog vi hundarna en tur på ön medan päronen började fixa med maten - blev grillad kyckling med sallad, mmm mmm mmmm! Slappade lite efter maten och tog sedan premiärbadet (för min & Hs del) i nya utomhus-jacuzzin. Riktigt najs var det!! Kommer bli en given favorit i sommar! =)


Bubblar gött :p

Ser ju inte allt för pjåkigt ut för att vara bittra fiender...  Eller man kan väl säga
att de inte är varandras favoriter direkt i alla fall :p
Efter badandet blev det kräftmys, sisådär runt midnatt - nomnomnom! Somnade som klubbade sälar efter det kan jag lova!

På söndagen vaknade vi till regn, klockan var ställd för att gå upp tidigt och ut och fiska makrill, men vi styrde snabbt om planerna till några timmars till sömn istället. Efter en liten senare frukost var dock vädret OK så vi tog oss ut med "den lilla fula" (vår fiskebåt) - dock kom vi inte längre än ut ur hamnen innan vi fick bensinstopp, pappas tro om att bensinmätaren var paj stämde inte riktigt. I med reservtanken och kursen styrdes mot Havstensund för tankning men självklart var det stängt - morr!! Som tur var kom vi i alla fall hem till hamnen igen på reserven, men någon fiskning blev det inte, istället tog vi en promenad med Combat, käkade middag med päronen och styrde sedan bilen hem mot GBG vid 18-tiden.




Väl hemma i GBG promenerade jag hem från mataffären med Combat medan H handlade, sedan blev det filmtittande och kräftfrossa på det som blev över från lördagskvällen - skaldjur kan man aldrig få för mycket av :p


Hmm, ja, en rätt så perfekt helg så att säga =) ...lite otur med fisket bara, men rätt kul hade vi ändå :D


1 kommentar:

Kei sa...

Låter som en grym helg!!
Jag träffas gärna någon dag för promenad/hundaktivitet :) Ikväll ska vi träffa Lennart igen, se där!
Vi bor vid Axel Dahlströms torg (typ på spåret!!) Har fått för mig att du bor i Mölndal, stämmer det?