onsdag 24 april 2013

23/4 - Lydnadskursande, gång 3

Lydnadskursande ikväll i sol, blåst och inte minst ljuuus hela tiden =) Kändes bra och kul, inte så mkt flams och trams utan mestadels rätt så bra fokus från Combat (gårdagens agilitygenrep på Scandinavium har jag npg att tacka för det), men såklart det blir fel och finns massor att slipa på och lära nytt, men LPII BORDE inte vara så långt bort nu!

Bästa kommentaren idag; "Sarah kan det här, hon är inte nybörjare direkt utan vet hur hon ska göra och hjälpa sin hund och vänta in rätt tillfälle" ...Hahahaa, inte nybörjare?? Oh God, jag är verkligen supernybörjare på lydnad!! Men det där att vänta in rätt tillfälle, ja, det stämmer nog och förhoppningsvis rätt så bra faktiskt - har jobbat väldigt mycket med att själv vara lugn och ta mig den tid jag anser behövs innan jag utför ett kommando, bara för att TL säger "höger om halt" betyder inte det att man ska göra det på sekunden, pang, bom, utan man har faktiskt rätt till att "förbereda" och tima in så hunden hänger med och förstår vad den ska göra (men såklart inte hur länge som helst) - kul att det verkar som att min självträning lyckats (ocj ja, såklart jag känner stor skillnad på mig själv från "förr" och "nu") =) ...Minns hur det var i början när jag startade med lydnaden - stel som en pinne, noll koll på hur jag själv skulle gå, hur jag skulle ha min armar, stressad i kommandona osv - onödigt och dumt, och tyvärr väldigt vanligt hos många som tränar och tävlar lydnad - ett hett tips är att ta tag i denna biten om du känner dig träffa av beskrivningen! Jobba med dig själv och ditt lugn så ska du se att det kommer bli mycket enklare sedan med allting - timing & teaming är A & O i lydnad skulle jag vilja påstå =)



Duktiga kurskompisar =)


Platsliggning i fin motsol =) Klockrena platser gör han på träning & kurs, förstår inte
varför han hittar på dumheter på tävling... 




Refill =) 

Efter kursen gick vi promenad på golfbanan med Hanna, Rosa, Eva-Britt, Elin & Pernilla samt alla 4-benta: Combat, Janis, Iza, Svea, Elsa, Flame, Stella & Freja =) 

Inga kommentarer: