tisdag 3 februari 2009

647 st "Kissekottar"



Idag har jag postat 647st "Kissekottar", det ni!! Snacka om att vara ute i grevens tid, idag var absolut sista dagen att posta dem för att de ska vara framme på fredag som är dead line... För att lösa detta gjorde jag och Emma en megainsats igår, då vi på 1 dag fick grejerna inskickade till tryckeriet, fick det tryckt, hämtat, köpt kuvert och stämpel, hämtat de färdiga kuvert vi hade på klubben och sedan till sist, men INTE minst, vikt, stoppat i kuvert, klistrat igen, stämplat, klistat på etiketter och räknat dem. 647 st, fattar ni hur mycke det blir??!! Från vikningen till att alla var i kuvert och "färdiga" blir det 3652 moment!! (hade 230 färdigstämplade kuvert) Själva "vika-stoppa-i-osv-kedjan" började vi med ca 20:30, och vi insåg att vi skulle få hålla på hela natten om vi inte fick hjälp, så det blev att SMS:a ut ett massutskick till alla vänner och bekanta i hyffsat närområde. Tyvärr blev det inget napp av olika orsaker (inte ens när vi läskade med blåbärspaj, marsmallows, coca cola & kakor) :( Som tuuuuuur var fick Emma tag på en kompis som vi till slut fick lurat av ett "ja, jag hjälper väl till". Så vid 21:30 slängde jag mig i bilen för att hämta upp denna gentleman i Linné, tack vare honom blev vi klara på 3,5 timmar, alltså vid midnatt ungefär. Tuuuusen tack!!!



En del av de papper som ska vikas... Emma håller på med projekt "övertalning" i tfn...


Övertalningen gick bra och vi har fått snurr på grejerna... Underbara ideélla arbete... eller? =)

Hmm, men just ja... det var ju det där med "Kissekottar", vad kan det vara kan man undra...? Egentligen är det väl inte så kul som det låter, för det är egentligen ingenting, mer än att det just är kul för att det låter kul. Öhh, hmm, hängde du med där?? Det är alltså ingenting mer än ett kul ord som man kan använda till lite vad som helst. T ex ett utskick med årsmöteskallelse och annan info om Hundklubben till alla våra medlemmar... Hur logiskt som helst ju??

Vi var ganska trötta på allt vad utskick och kuvert hette igår när vi var klara, så Emma roade till det lite med att på lappen där hon skrev antalet även skriva "Kissekottar"; "647 st Kissekottar"


647 st Kissekottar...


Idag när jag skulle lämna in allt till posten så lämnade jag fram antalslappen, kassörskan såg lite undrande ut men sa ingenting. Efter ca 5 minuter såg jag själv vad jag lämnat fram... Men då var det ju för sent att säga något, så jag låtsades som ingenting =) Efter en del om och men (men otroligt trevlig och hjälpsam personal) så fick jag det ivägskickat. Dock höll det på att strula till sig rejält då inte de köpta kuverten var stämplade med vår förenings namn och inte heller "porto betalt"... Detta löstes till slut genom att de inte skickades som föreningsbrev utan som "sändning" och att vi fick betala 500:- extra för att de skulle stämpla kuverten med "porto betalt" i en maskin på posten. Jag kände mig ca 20 kg lättare när jag gick därifrån och allt blev löst till det bästa till slut!!

När jag stod i hissen på väg upp till kontoret läste jag lite noggrannare vad som stod på följesedeln... Jag lovar att jag fick dagens skratt!! Se bilden nedan... (klicka på den för större format)




Så det är alltså historian om "Kissekottarna" :)

För övrigt drog jag mig från jobbet 1 timma tidigare igår eftersom jag ville utnyttja det underbara vädret och gå en långrunda innan det var bäcksvart ute. Åkte bara hem och bytte kläder och tog sedan bilen till Sisjön. Gick både runt själva sjön och även elljusspåret och njöt i fulla drag, tog ca 1 timma. Även fast det hade hunnit bli mörkt när man gick sista biten där det inte var upplyst så såg man hur bra som helst. Månen lyste mellan träden och bildade häftiga skuggor och isen på sjön bidrog även till mycket ljus. Hade även himla trevligt sällskap med på rundan, förutom Combat då såklart =)




Ikväll mötte jag upp Hanna lite innan 7 och gick samma runda som igår, även fast vi var 2 timmar senare än igår gick det hur bra som helst att gå runt sjön. Månen och isen lyste upp hur bra som helst. Efter promenaden åkte vi vidare till klubben och tränade lite. Jag körde lite kontaktfältsträning på A-hindret och korta slalom-hopp-kombinationer. Mycket fokus låg på starter idag med, dessa mååååååste bli bättre!!!! Är nöjd med träningspasset, måste dock träna mer på självständighet på kontaktfälten när jag ligger bakom. Såg framsteg redan idag efter att ha kört lite med att kasta kamp-dummyn som han fick fokusera på medans han stod still på kontaktfältet och jag låg bakom, så det är bara att fortsätta på detta spåret tror jag :)

Nu ska jag nog äta lite blåbärspaj med glass som blev över från gårdagens "kissekott-arbete", och sedan gå å nana inom kort.

Kul att ni gillade "veckans citat" förresten :)
Kramkram


Inga kommentarer: