måndag 2 februari 2009

Veckans citat, 1


Tänkte att jag skulle börja med "veckans citat" här i bloggen. En idé jag fick när jag precis "sprang på" citatet nedan som jag gillade skarpt... Så hädanefter varje måndag kommer ett favoritcitat presenteras här, vore kul att få lite kommentarer, tankar, reflektioner på dem...



Livskvaliteten förbättras oerhört när det finns åtminstone en annan människa som är villig att lyssna på våra bekymmer och stödja oss känslomässigt.

- Mihaly Csikszentmihalyi

6 kommentarer:

Anonym sa...

Citatet är jättefint, och sant! Bättre att ha ett fåtal bra vänner än många dåliga.. :)

Anonym sa...

Du kan få låna några böcker av mig... Jag har mängder då jag älskar citat!

Man får välja varandra på nytt varje dag! Me like today....

Anonym sa...

Yaaaeeeej! Äntligen citat och visdomsord. Själv har jag ju dragit igång det så många gånger på min blogg men det lyckas alltid dö ut. You go girli, gillar detta skarpt! Har en uppsjö av såna om du behöver inspiration nån gång?! Och du, om jag nu får tummen ur och återupptar mitt "dagens citat" så tro inte att jag stjäl din ära, jag bara blir grymt inspirerad av dig och får en liten kick in the ass =)

Gillar för övrigt detta citat mycket, aldrig hört förr. Antecknas!

Puss puss

Anonym sa...

Du verkar veta mycket om hundar. Vet du någonstans i Göteborg där hundar är välkomna och man kan även kan fika?

Sarah Carlsson sa...

Hej Rebecka. Kul att du hittat hit =)
Vet att på NK får man sitta med hund på bänken en bit bredvid cafét vid entrén precis. Kaaanske att man får ta in hund på SoHo, har för mig att jag sett en hund där inne nämligen... Ring och kolla med dem? Annars vet jag tyvärr inget mer ställe.
På "Hundstället Hjärtat" i Angered har de dock ett café i sina lokaler. De är jättetrevliga där och har en hel del fika att välja på. Åker man buss dit så antar jag att man åker till Angereds centrum... Är inte så bra på området där ute...
Återkom gärna om du hittar nåt ställe där man får ha med hund :)

Anonym sa...

Till REBECKA
Vi drar igång slättas café till påsk om det inte blir snö... Har öppet vid bra väger där och blivit kända som "caféet med bäst hundservice i stan" =) Ideellt arbetande så låga priser på fika, härlig atmosfär, underbar utsikt över dammen och fantastiska promenadvägar. Ligger precis vis Slätta Damm, Hisingsparken. Hållplats Bjurslätts torg (beroende vilket håll man kommer ifrån. Kolla gärna in på www.rsmhnackrosen.se Den är dock lite ouppdaterad och har inte riktigt koll på var det står om caféet.

Sorry Sarah, var bara tvungen att göra lite reklam för oss =)