fredag 6 februari 2009

Från ett läge till ett annat

Snacka om att man kan ha olika dagar... Igår var det som jag skrev en trååååkdag, det som livade upp lite var träningen då, men annars var allt bara blä. Idag däremot har hela dagen vart kanon =) Om än något trött dock.

Började morgonen med ett "frukostmingel" vid namn "Göteborgsmingel" på "Nya Gamla Ullevi". Nästan 500 (!!!) personer var vi som 08:00 strömmade in i byggprojektet och in i en av de mer "färdiga" delarna... Jääääklar vilken arena vi håller på att få här i GBG. Man fick en lapp att sätta på magen där man skrev vem man var, vad man var bra på och vad man var intresserad av för kontakter. Var väldigt skeptisk i början på att överhuvudtaget få ut något konkret av detta fullkomligt galna inferno av människor. Gick dock därifrån vid 10:30 med flera namn att kontakta för att boka på möte, kul som attan!! Fick in en bra teknik på hur jag skulle "fånga" dem som jag tyckte såg intressanta ut och hur jag snabbt skulle pejla av läget och göra någon form av "avslut/avstamp".
Resten av jobbdagen bestod i att börja kontakta dem jag träffat på morgonen och boka upp dem eller bjuda in till BNI, och lite annat sådant kul.


Väl hemma var jag toktrött så jag tog en tupplur på ca 30 minuter, blev väckt av Hanna som fick dragit ut mig och Combat på en promenad runt Safjället. Himla tur det, annars hade jag nog fortfarande sovit :P

20:40 mötte upp Andrea i stan som vi hade bestämt igår. Hon hade en kompis med som var himla trevlig och tillsammans åt vi på en Indisk restaurang som hette "Taj Rasoi" (med risk för felstavning). Bord var bokat till 20:45 ...21:00 fick vi ett bord där vi skulle sitta och vänta tills vi fick vårt "riktiga bord, vid 21:15 nånting... De hade inte helt 100 koll kan man väl säga =) Som tur var så var de trevliga och charmiga på något sätt så de blev ursäktade sitt velande =) Andrea hade garanterat mig att jag skulle hitta någonting som jag åt, och jag får väl erkänna att hon fick rätt då då ...efter att jag "gjort om" en maträtt genom att ta bort chillin & curryn :P Blev kyckling i vitlöksmarinad och någon konstig grön krydda, med lök och grönsaker samt ris. Andrea iiiiinsisterade sedan på att vi 3 skulle ta var sin efterrätt med som hon tyckte var såååå god, en form av smoothie kan man nog säga, med mangosmak. Snacka om att jag var mätt sedan!! Hade inte kunnat få ner en smula till, inte ens en klunk vatten. Är fortfarande proppmätt i skrivande stund.


Min mat, det gröna till höger är kyckling :P


Andrea & Michelle i djup diskussion ;)


Smmmmootie a la mango :)


Michelle var tvungen att gå efter att vi ätit men jag och A fortsatte vidare till Dancing Dingo för att lyssna på Fredriks (kompis till Andrea) band som spelade där. Gillar iiinte Dingon som "ställe", men såhär en vardagskväll med liveband är det helt OK, men det gör ju mycket att bandet är bra med. Himla duktiga är de!! Lyssnade på 1a settet och åkte sedan hem 23:50, en alldeles lagom kväll på stan en vardagskväll såhär. Vardagskul helt enkelt! :)



The band, med trummis-fredrik

Blondie x 2

Imorgon bitti ska jag upp till min gamla skola, FörsäljningsAkademien, och föreläsa/prata i avgångsklassen. Ska bli jätteroligt! Har några "hållpunkter" som jag tänkte ta upp, men hur innehållet blir runt dem får vi se, tänkte ta det lite på "volley", brukar ofta bli bäst så utan allt för stora planer.

God natt och full fart mot helgen säger jag och min prins!

Inga kommentarer: