söndag 12 april 2009

Grillkväll i Torslanda


Tvingade mig att sova till i alla fall 12 idag så jag fick mina 4-5 timmars "normala" sömn =)

Tog en promenad i solen här hemma i Mölndal, tråkade en stund hemma och bestämde sedan med Cillen att satsa på grillkväll hemma i huset i Torslanda efter min kurs idag. Fick som vanligt bråttom att hinna med allt som skulles innan det var dax att åka upp till klubben för kurshållning. 5 tappra själar dök upp eftersom det ju är Påsklov och en hel del bortresta, 2 från tävlingsgruppen och 3 från fortsättningsgruppen. Det blev näst intill privatträning för dem =) Jag tog hand om fortsättarna och vi gick igenom framför- bakom- och blindbyten vilket gick jättebra. Är så stolt när jag ser att mina kursare göra framsteg!


Direkt när kursen slutade 18:00 bar det av mot Balltorp för att lägga mig som för-förare till Cillen så hon skulle hitta ut till Torslanda :) Plockade även upp Mackan & ChristianMölndalsvägen innan vi gasade vidare ut till huset på berget. Kalle hade redan hunnit fram innan oss, så vi var 5 hungriga personer som började fixa och trixa med maten. Killarna körde på det avancerade receptet "korv och köpt potatissallad", medans Cillen körde nötkött och jag kyckling. Till detta serverade vi kokt potatis, avocado och apetina fetaost, samt avnjöt en utsökt Coca Cola... Som efterrätt blev det chips och morötter med dipp. ETT ord; MÄTTA!!!

Kvällen var himla lyckad och soft med mycket skratt då bland annat allt fler episoder från gårdagens festande dök upp i minnet hos mig och Cillen :P Glöm ALDRIG Lennart säger jag bara!! Mackan, Christian och Erik (som dök upp lite efter oss andra) hade även de en lyckad kväll/natt och en hel del kul att berätta. Stackars Kalle går på pencillin så för honom var det var inget festande igår men han verkade vid gott mod ändå =)

Alla förutom jag var väldigt trötta så det blev en tidig kväll med uppbrott vid 23-tiden redan. Jag hade lätt kunnat gå ut en sväng på stan men fick klara mig utan denna kväll. Lämnade kvar mammas bil i Torslanda och åkte med Cillen hem, hade kunnat sova i huset men gillar inte att bo där själv, plus att jag älskar mig egna lägenhet, så det blir istället att åka ut imorgon igen med buss för att städa och tvätta mammas bil plus städa huset innan mina föräldrar kommer hem från Resö...

Inga kommentarer: