söndag 6 december 2009

Från jobb till slappande, från lera till musikal...

Helgen har vart fullspäckad, dock iiinget slarvande på stan :P

Fredagen bestod av jobb hos pappa från 9-14:30. Åkte in till stan efter det och hängde lite på kontoret där jag fick grym massage av världens bästa Jens. Vilken männska, den männskan är... En sådan person som man inte kan beskriva, utan måste upplevas. Flummade lite med Ida & Jens till även lille Freddie-boi var klar då vi drog till SoHo för att få Ida på bra humör igen. En hungrig Ida, är en något purken Ida ;) Satt och snacka om mycket intressanta ämnen, och löste världsproblem medans vi åt macka och drack the & smoothie, förutom alko-Freddie då, som tog en öl för ovanlighetsns skull ;) Gick en sväng i Nordstan med Ida efter fikan. Massor av folk köade för någonting som vi trodde var Idolerna som tidigare åkt ut. Såg dock bara 4 killar, som vi "aaaaldrig sett förut", sittandes på scenen. Dessa 4 visade sig "bara" vara Westlife... Hrrmmm... Jag har då aldrig beskyllt mig själv med att vara bra på kändisar...

Planerade sedan för en hemmakväll, men efter att ha sett Idolerna sjunga blev jag rastlös och åkte med Combat hem till Piff & Ella och kollade på den omtalade Twilight (1an alltså). Och visst den var bra, men inte så extremt bra som alla gapar om till höger och vänster. Och visst, han Pattington (eller vad han heter, orkar inte Googla upp det) är väl snygg, men inget att jämfört med Paul Walker ;)

För övrigt måååste jag bara säga att JÄVLAR vad Erik i Idol var sinnessjukt bra när han gjorde Run to the hills. Det var fasen helt magiskt!! Vet faktiskt knappt vad jag ska säga, men kan väl avslöja att några tårar föll, och vet att fler med mig reagerade på samma sätt...
För er som inte såg eller sett... Njut! Det han gör är näst intill omöjligt!





Lördagen gick i hundens-, jobbet- och TVns tecken. Paulina & Smilla hoppade av bussen hos mig vid 12 och vi åkte med Hanna upp till GHU där Emma & Teo också anslöt. Först gick vi ca 1 timma i skog och mark, och valet att inte ta Gore tex skorna ångrade jag... Dock var det Hanna som nog lyckades bli mest blöt, som ordagrannt sögs fast och la sig i en stor lerpöl :P Stackars Paulina som inte var van vid våra val av promenadvägar hade dock minst lämpade skor av oss alla och blev riktigt härligt tjoffsig i skorna hon med :P Ett par Gore tex-skor att önska i julklapp kanske? ;)


Efter promenaden blev det agilityträning. Hade egentligen tänkt att träna ganska ordentligt och mer planerat, men fick idé- och orktorka. Det blev kontaktfältsträning på A-hindret i en rundbana med 2 hopp och en böjd tunnel, slalomträning med olika ingångar och självständighet, samt "signalträning" på endast 1 hinder.


När vi kände oss klara blev det en nedvarvningsrunda på militärfältet innan vi behgav oss hemåt vid 15:30. Hanna hade redan åkt, så det var jag, Emma P & Paulina som åkte hem tillsammans i den gula lilla faran. Både jag och Emma hade samma sak på tanken, MAT, vilket resulterade i att 3 flickor hamnade på Jungfruplatsens pizzeria där vi köpte med oss mat hem till mig där vi slängde oss på soffan och mumsade framför dåliga TV-program :P (För övrigt har jag, med några hundars hjälp, även sakta men säkert börjat göra om mitt badrum till en sandstrand)


Efter att Emma, Teo, Paulina & Smilla lämnat Combat och mig slappade jag någon timma liggandes raklång och kvidande på soffan... Inte pizza på läänge igen kan jag säga! ;P Resten av kvällen blev framför TVn samtidigt som jag jobbade med all lägga ner ett brev & en broschyr i ett kuvert, klistra igen det och sätta på adressetikett. Detta upprepades ca 600 gånger...





Idag, söndag, har det också hänt mycket roliga saker. Började dagen med att åka med Emma N och våra hundar till Alleby Ridklubb där vi mötte upp Minna. En liten uppvisning i agility påridskolans familjedag var beställd... Allt gick kanon och Combat fick publiken att gå igång och hejja med och räkna "klara, färdiga, gå". Han är en riktig liten showapa den där... Emmas Egon har aldrig vart med på något sånt här innan och han skötte sig kanonbra :) Att de ställt typ världens största toa i mitten av mangenen kunde ju inte han hjälpa faktiskt... Alla granar mååste provkissas helt enkelt... Combat gick även att ha med när vi hade prova-på för barn, tyckte han gjorde det bra trots lite frustration och bitande i mina byxor när det gick för långsamt...


16:15
var jag inne i stan iklädd rena kläder och långt från leran och kängorna jag haft knappt en timma innan. Mötte mamma, pappa & ElinLa Gondola där vi åt god mat, innan mamma, jag & Elin fortsatte vidare till Operan där vi såg musikelen "Guys & Dolls". Visste inte mycket om den innan, men kan starkt rekomendera den!! Tyckte den var riktigt bra :) Tror att den går ett tag till, så funderar ni på att se den, så gör det!

Nu ska jag nana lite. Imorgon börjar nedräkningen mot sista dagen på jobbet... Behöver köpa en vattenfast mascara till på torsdag... :P

1 kommentar:

Paulina sa...

Ja det är en dag som jag inte kommer glömma i första taget, roliga människor och hundar med en Hanna halvdränkt i lera :)
Och ett par Gore-Tex skor ska jag önska mig, en sak som är säckert! ;)