tisdag 8 december 2009

Spontant med Melissa & Linné


Mer spontanitet till folket!!!
Idag har det verkligen vart spontant, iaf på kvällen, dagen på jobbet har vart rätt seg, men med en hel del kul inslag. Råkade dock nocka Jens i en vild fajt (som han startade) :P Sorry love ;)

19:51 ringer Hanna på mobilen och frågar om jag jobbar. Ljög lite och sa att det gjorde jag (att vara på jobbet, och att jobba är olika saker tycker jag allt :P ). Hanna fortsätter med att säga att "aha, va synd, har biljetter över till Melissa Horn, tänkte om du ville gå med". Det slutade med att jag släppte allt jag hade i händerna och på datorn (jo, jag jobbade faktiskt liiite). Befann mig 8 minuter senare högst uppe på AvenynLorentsbergsteatern med en biljett i handen tillsammans med Hanna & Sara :) Spelningen var helt underbart bra! Började lyssna på henne för knappt 1 vecka sedan och fastnade gansaka direkt. Gillar annars inte svensk vispop. Tycker de flesta artister i den genren försöker vara så himla konstiga och svåra, men Melissa skiljer sig från dem tycker jag. Kan verkligen rekomendera hennes låtar, speciellt om du är olyckligt kär, trött på ett ex eller har andra typer av kärleksproblem :P Så slående texter och en superhärlig röst!

En favorit...









Och en till, med enormt bra text...







Tuuusen tack Hanna för att du tänkte på mig och att jag fick chansen att hänga med! :)

På vägen hem pratade jag länge med Combats hundvakt om val av ny hun och om de ska ha ny hund alls. De ska med upp till Hund09 hela familjen så får väl se om de hittar några fler raser att välja mellan, eller om de kan sålla bort några av dem som finns med på listan av raser :) Combat kommer garanterat att sakna att inte var hos dem mer efter denna veckan. Har verkligen haft världens bästa hundvakter!!

Var hemma vid 22 och hamnade lite framför datorn, vilket resulterade i att jag 23:10 tog bussen till Linnéplatsen med Combat för en kvällspromenad i stan med trevligt sällskap :) Än en gång, spontanitet när den är som bäst! :)


Nu kallar sängen. En ny dag att slå ihjäl på jobbet väntar... Ser fram emot kvällen då jag ska på bio och kolla in "Twilight, New Moon" :) Söt-Ida svimmar ju nästan bara hon nämner den, men får väl se om den är såååå fruktansvärt bra ;)

Inga kommentarer: