torsdag 13 januari 2011

13/1 - Vackra ting i vintersol & lite hundträningstankar

Nu när jag inte har Combat med mig på jobbet längre så blir det inte att jag tar mig ut på luncherna, men idag kände jag att jag var tvungen i det underbara vintervädret. Ringde in en stand-in-hund med tillhörande husse och gick en runda på Tippen samtidigt som det blev lite privatträning för Johannes som behöver tagga till sig lite, bli mer konsekvent och lära sig tänka som en hund för att hela tiden ligga 3 steg före Charlie som är  snabbtänk och kvick som en vessla :) De är duktiga båda två, men det är sant som Johannes säger; "Det är svårt med hundträning och att komma in i "tänka-som-en-hund-tänket", speciellt med sin förstahund" 
Men jag tänker att så länge man vill väl, vågar fråga om hjälp, vågar testa sig fram, vill lära sig nytt och vet ungefär hur ens mål ser ut, så kan man inte göra så mycket mer än det. Hundträning tar TID, mycket tid, och man kommer aldrig alltid göra rätt, hur många hundar man än haft. Hundarna är i min mening övermäktiga oss, det finns ingen universalmetod som funkar på alla hundar, men ju mer vi lär av dem, ju lättare kan vi få dem att förstå oss.

Tippen -Fiskebäck





Charlie - prazsky krysarik









Tack för härlig promenad killar :D

1 kommentar:

Elin sa...

BRA skrivet Sarah! och fantastiska bilder :)