torsdag 12 maj 2011

12/5 - Tankar i natten

Varför finns det ingen ångra-knapp på mobilbloggen??? Suck!!! Hade skrivit massor, och poff så va allt väck! :( Helvete rent ut sagt! ...förlåt.
Det här blir nog faktiskt något så ovanligt som ett riktigt grin-inlägg kan jag varna om redan nu, så ni kan sluta läsa helt enkelt så blir ni skonade massa negativ energi...

Ligger vaken å kan inte somna, inte ofta det händer - men surt som satan när det gör det!
Massor av tankar som snurrar... Dels om agilityn. Känns så jäkla hopplöst. Är nere i en svacka i tron på att vi någonsin kommer få ordning på det. Ska vi syssla med agility alls? Vad händer om vi tar ett år ledigt från tränande och tävlande, och på det lägger en kastrering?? Är det värt de ca 4000:- som det kostar när resultatet är så ovisst? Är agilitylivet värt de pengar man lägger ner över huvud taget? Hade jag istället sparat alla pengar genom åren som på något sätt är lagda på agilityn hade jag näst intill varit typ miljonär. Dock en miljonär utan massa fina tävlingsreseminnen, och utan många av mina "hundvänner" -som även under åren blivit många av mina närmsta "vanliga" vänner.
Hade väl knappast suttit hemma och rullat tummarna iofs. Troligen hade jag tränat väldigt mycket mer. Varit Bodycombat-instruktör. Kanske PT? ...vem vet? Men hade det varit värt?





Tur att man har sådana värdsliga problem ändå. Hade ju kunnat vara värre, t ex att vara kallad till Tingsrätten för att möta en person som misshandlat och hotat mig till livet, öga mot öga (yes, min överklagan har gått igenom, vilket ju i sig är bra, men mindre trevligt med mötet), eller att ligga ute med 30 000:- och mer pga räntor och andra kostnader till en person som jag numera hatar och avskyr över allt annat (yes, jag skyller på att jag var ung, dum och naiv för 1 år sedan), ett litet jävla avskum och kloakråtta ...som jag snart kommer gå ut med namnet på för att varna varenda kotte jag kan för honom.
Just ja, hade ju kunnat ha fått alla mina guld, diamant och massa silversmycken stulna också för 10 månader sedan och gå å vänta på att höra från Polisen hur det går med den utredningen, och troligen aldrig få se mestadels av dem igen heller eftersom svinet sålt och pantat det mesta...

Är oerhört tacksam över att jag väldigt sällan dras ner av allt detta vanligtvis, men ibland faller även jag. Tyvärr.

Inga kommentarer: