onsdag 18 maj 2011

18/5 - Inget deppande här inte =)

Fy vad trist det ser ut när jag tittar in här och det där tråkiga inlägget kastas i ansiktet gång på gång... Men det var ingen bra natt, det var det verkligen inte och det jag funderade på kvarstår - dock på en hanterbar nivå igen som det är för det mesta, men inte just då =)
Lite har det faktiskt t o m ljusnat, på alla "funderingsfronter" - På agilitytävlingen i Vara/Grästorp i lördags tog Combat ALLA kontaktfält. Långt ifrån "färdigt" resultat & OK dock, men en KLAR förbättring. Vi fick dock en rivning i en uppförsbacke så det blev ingen pinne, men överlägset snabbast tid. I övrigt mellan hinderna gick han riktigt bra och i hopploppet som jag fick köra utom tävlan (är i IIan där) hade vi rent ut sagt förjävla kul både han och jag då jag testade och lekte till max. Skithunden får alltså köra agility ett tag till iaf ;) Filmer finns, men som vanligt är jag APKASS just nu på att fixa med sådant... Till Tingsrätten (som ligger ganska långt fram) ska pappa följa med och vi ska kolla om hans advokat kan ta sig an mitt "fall", annars får vi hitta någon annan bra. Fina vänner har också erbjudit sig att följa med som stöd =) Är dock inte så jättenervös för själva Tingsrättsträffen, utan mer för att träffa på gubbjäveln "ute" nånstans. Håller ju mig borta från stället där han brukar gå med sin hund. Äcklet som lurat mig på pengarna jag lånat honom har i dagarna påstått att han ska börja sätta in ca 2000:- varje måndag nu och beta av sin skuld. Men det tror jag på när jag ser det, samma visa har han dragit i snart 1 år... Smyckena är väl det enda som ligger stilla på samma status och nog kommer göra ett tag till, Polisen lär höra av sig när det blir dax helt enkelt.

Så allt har varit ganska så himla bra sedan torsdagsnatten och det vanliga glada jag är tillbaka =) Datorn är dock inte så prioriterad längre på kvällarna eftersom jag tränar mig på att komma i säng hyfsat i tid (i mitt fall är det runt midnatt), men hoppas få ett "fixa-bloggen-bilder-och-filmer"-ryck snart :p

Nu ska jag upp till hundklubben direkt efter jobbet för en liten fotosession med en fotograf och lite hundvänner. Tidningen "Kia-story" ska ha med ett litet reportage/intervju om mig och min Kia och våra hundresor, haha :p Udda men kul =) Efter det blir de hundpromenad och sedan gymmet.

Imorgon ska vi ha en heldag på jobbet med lunch ute vid Marstrand, "båtgocart" och sedan gå på Okley´s inne i stan för mat och "Las Vegas show". Kul och hoppas att väderprognosen med sol håller vad den lovar!!

fredag drar jag & Combat iväg till Sthlm och en helgelg med bergervänner på årets rasträff som ser ut att bjuda på massor av sool och kuligheter :) Lite få anmälda till söndagens agility- och lydnads-KM, men ska bli kul ändå och vi ska strida för KM titeln ;)


Från förra årets rasträff =)



...så kommer det ingen uppdatering i dagarna så vet ni lite vad jag pysslar med i alla fall och att jag knappast sitter hemma och deppar :p

**Like it, love it** /Sarah

1 kommentar:

Linda, Inez, Drömma sa...

Ses snart!!!
Ja strida med dig om KM-titeln ger jag mig inte på iår, ni känns just nu ganska oslagbara :o