onsdag 12 oktober 2011

12/10 - Back to normal - almost

Efter en månad med stenhård träning och mathållning, samt en efterföljande vecka med endast 1 dags träning och ganska så slapp mathållning är det nu dax att gå tillbaka till mitt "normala liv" igen, dvs en mix och balans av träning  & mathållning. Det som kommer ändras sedan "min tid" innan Fitnessfighten är att jag kommer att sikta på 4-5 dagars träning istället för 3-4, bli mer hård med maten (ha med lunchlådor, tänka ännu mer på innehållet i maten, hålla 3-4-timmarsregeln osv) samt dra ner på sockerintaget (som iofs inte var så stort innan heller, men absolut kan minskas lite till - man kan alltid bli bättre) och prova att ha en "ätardag" i veckan ett tag för att se om det passar mig (har lite funderingar på om det kanske kan bli så att jag kommer äta/dricka MER "onyttigt" än vad jag gör om jag har det fritt dock, iom att jag inte är så onyttig av mig över lag...)

Maten nu månd-onsd har funkat fint tycker jag - inte lika hårt hållet som under FF, men mkt bättre än innan, och det var ju en av grejerna jag var "ute efter" med FF - att få en naturlig förändring och förbättring, inte ett tvång eller mani. Det jag är extra stolt över är att jag kommer ihåg och är noga med mellanmålen, samt äta en bra frukost =) Heja mig!

Veckans träning har set ut, och kommer att se ut som följer:
Månd: Hemmaträning av mage och ben
Tisd: Styrke- och konditionsträning á la Fitnessfighten-upplägg (superset & högt tempo)
Onsd: BodyCombat
Torsd: inget
Fred: Styrke- och konditionsträning á la Fitnessfighten-upplägg
Lörd: BodyCombat, CXWorx eller/och Fitnessfigtpass (beroende på vad jag känner för och har tid till)
Sönd: 16-18:00 Beachvolley med kompisar + ev hemmaträning av mage =)

Övrigt: Alla hundpromenader =)

Igår på gymmet blev det tyvärr lite stressigt då jag skulle promenera med en kompis en bestämd tid efteråt, så fick bara ihop 45 minuters träning. Men jag tror faktiskt att de 45 minutrarna ändå ger mer effekt än om jag kört t ex en timma med mitt gamla träningsupplägg... I Lajk helt enkelt!

Nu bär det av mot BodyCombaten =)



**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: