måndag 3 oktober 2011

3/10 - Hummderbar Resö-helg

Har haft en riktigt härlig helg uppe på Resö, fast helg kanske va att ta i - vi kom upp vid 15 i lördags och åkte hemåt vid 13 igår söndag, så det var väl mer ett dygn än hel helg =) Härligt var det i varje fall!
Hämtade upp P på "Slottet" på vägen upp och fick hälsat på M & E och bekantat mig lite med dem inför nästa helg då vi ska dit upp på hummerfest och chill. Bli även premiär för mig att testa på livet som hummerfiskare då, då vi ska ut och dra alla tinor innan festandet börjar. Ser fram emot helgen och allt den har att erbjuda! =) Vilket ställe! Mysfaktor till max!

Väl på Resö tog vi en promenad i dimman förbi sjöboden, hamnen och gamla huset. Därefter var det lunch/middag å lite slappande. P stannade kvar hemma och kokade hummern med pappa och Johan medan mamma och jag gick en till promenad med båda hundarna (som för övrigt näst intill uppfört sig exemplariskt tillsammans, bara lite stela ben och svansar några gånger när de båda varit i köket samtidigt) runt Gårdvik och hamnen. När vi kom tillbaka var det nästan redan kolsvart ute, sådär kolsvart som det nästan bara kan bli på Resö =)

Vid 21 dukade vi upp för hummern och bubblet och kvällen blev sådär riktigt bra som jag hade hoppats. Mådde oförskämt bra helt enkelt, hummern smakade lika gott som alltid, och bubblet och t om ett glas vittvin (jag gillar verkligen inte vin vanligtvis) toppade det hela =) Vi satt där i nära 4 timmar och åt, drack och pratade om allt mellan himmel och jord. Slocknade som ett litet barn sedan kan jag lova (dock inte mig själv som barn då iofs, som näst intill aldrig sov)
Söndagen startade med att vi vaknade när vi vaknade (vid 11, såå skönt!) och åt en stor frukost/brunsch med familjen som bestod av stekta ägg, stekt potatis, vitt bröd, bacon, juice, thé... Allt sånt där Fitnessfightförbjudet med andra ord :p Efteråt tog jag och P en promenad bort till Chrilles hus uppe på berget och sedan strandvägen hem innan vi åkte hemåt ganska så direkt. P blev avsläppt på Slottet för ny hummertinedragning med E och jag åkte vidare mot GBG och power walk med Combat runt Sisjön & Oxsjön. Höll "ytterspår" hela vägen, dvs gick även runt Oxsjön istället för bara längs med som vi brukar göra, så nu blev rundan ganska så exakt 1 mil istället för de dryga 7,5 km och tog 1,5 timma (snitthastighet 6,46 km/h)

Uppe på hamnberget i dimman
Den lilla pluttiga vita pricken mitt på
bilden är pappa & Johan
ute på hummertinedragning

Combat med utsikt
bort mot sjöboden


Finaste pojkkarna!
Gottigottgott

flumm

Redan bästisar...

Dukat till fest...


Mysfaktor - hög!



Förutom promenader har det alltså inte blivit någon träning alls varken lördag eller söndag. Fanns lite tankar om att köra igår kväll, men P var hemma för sent plus hade jobb att fixa och jag la tiden som jag hade kunnat åka och träna på att skriva mitt "före- och efter Fitnessfighten-inlägg" istället - annars hade det aldrig blivit gjort, som så många andra inlägg som jag "planerat" att göra...
Idag blir det inte heller någon träning utan promenad med Viktor i Slottskogen och sedan en fika nånstans, inte heller imorgon blir det av och troligen inte på onsdag heller. Imorgon startar första tillfället på min & Combats lydnadskurs (äntligen!) då ju förra tisdagen blev "akutinställd" (yes, Andreas & Hanna fick en bebis som jag spånade lite om) och på onsdag har jag mkt välbehövlig tvätt-tid - kanske kan sticka iväg efter tvätten iofs vid 21 =) På torsdag blir det iaf inplanerad träning! Då blir det BodyCombat & ett Fitnessfightpass direkt efteråt! Sedan pausas träningen igen fred-lörd då vi som sagt ska iväg. v 41 ska däremot träning och mat styras upp lite mer igen efter att båda ha haft lite "semester" efter Fitnessfightslutet =)


**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: