fredag 30 november 2012

30/11 - Müslitest

Har via Smartson varit testperson för Frebaco´s nya müsli med smak av blåbär & vanilj - finns dock inte så mkt att säga om den ...smaklös och för mycket "fraspuffar" i den för min smak (den ska tydligen vara en blandning mellan flingor & müsli, men njaä, för mig är det en müsli)

Frebacos fling/müsliblandning "blåbär/vanilj" får 2 av 5 poäng

Dock gillar jag när det inte är massa bär och frukter i, det var därför jag valde just blåbär/vaniljsmaken (den finns även i banan/kokos/mango & melon/hallon, vilka iofs låter goda både två), men jag har inte känt någon som helst smak av varken vanilj eller blåbär. Positivt med den är att den har låg socker- och kcal-halt, men jag kan lika gärna köpa och äta naturell müsli istället för denna. Vill man annars ha smak kan jag rekommendera Paulúns blåbär/vanilj eller kanel/äpple, eller Frebacos vanliga müsli med hallon/persika (dock lite för mkt "fraspuffar i den med) alla 2 ligger bra i sockerhalt och kcal =) 


**CREA DIEM** //Sarah


Inga kommentarer: