tisdag 18 mars 2014

17/3 - Crossfit x 2 och måndagslöpning

Måndag & tisdag avklarade i vecka 12, och även 2 Crossfit-pass + 7 km löpning efter CFen igår med Hanna & hundarna.

Crossfitpasset igår fokuserade styrkan på Back squat, Metconen på 3 övningar som alla involverade 2 st hantlar och Afterbachen på intervall-kondition på cykel - Pust å stön! =) Trots ett tufft pass var det faktiskt inte allt för jobbigt att åka direkt upp till Sisjön och springa - lagom tempo, bra sällskap och 2 hembakta bullar som återhämtningskäk stod för receptet att det även denna gång till och med var skönt =) 

Idag körde jag det sena passet vid 20:15 eftersom jag hade tvätt mellan 17-20 (där jag även hann klämma in en golfbanepromenad med kei & Aske efter jobbet), förutom mig så var det bara en deltagare till som dök upp - oftast är man runt 8-10 deltagare. Men inte deppade vi för det utan körde på som tusan och fick massor av bra tid med vår tränare =) 
Styrkefokus idag var på Strikt press (första gången för mig, har bara gått igenom det snabbt på intro-kursen), Metconen på arm- & axelmuskeluthållighet och eftersom uppvärmningen var ganska lång idag så blev det ingen Afterbach (tack och lov). 

Lägger in bilder och text från Instagram igår och idag som visar lite mer detaljerat vad jag gjort =)


Måndag: 
Hard core Crossfit (didn't use 15kg dumbell, 5kg was absolutely enough!) and then 7km running with a friend (who's mum gave us the best recovery food after the running) Monday over and out!! :)




Idag, tisdag:

2 man strong att todays late Crossfit :) 

Warm up 20kg bar; 1 Good morning, 2 back squat, 3 back push press, 4 straight dead lifts, 4 straight dead lifts, 3 front push press, 2 front squat, 1 Good morning -> 3 rounds. 

Strenght; Strict press 8,6,4,8,6,4, 

Metcon: 5 min AMRAP Thrusters (22st 25 kg, 30st 20 kg), 5 min rest, stair 10-1 burpee-pull up with "strict hang to failure" between sets. 

THE END!




**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: