söndag 9 mars 2014

9/3 - Personbästa i Front Squat

Blev en bra omgång på gymmet efter omladdning med en delad Celsius & winerbröd i soffan efter utedagen. 

Egentligen brukar Henning få bestämma vad vi ska göra eftersom jag har så dålig fantasi, men idag vart han bestämd på att jag var tvungen att hitta på kvällens "program", vilken blev: 
* Uppvärmning 10 min Crosstrainer

* Deadlifts - 3 sets (+ en uppvärmingsgång med bara stången)
*Front squats - 3 sets (+ en uppvärmingsgång med bara stången)
Varvade dessa - alltså deadlift, fronts quat, deadlift, front squat osv
*Pull ups/chins - 3 sets
*Dips - 2 sets
Kommer inte ihåg vikterna (dax att börja använda min fina träningslogg-bok!!!!), men jag körde rätt tungt och förutom själva setten där jag körde ca 7-10 reps beroende på vikt) så testade jag att maxa frons squaten (taggad från tidigare i veckan då vi maxade på Crossfitten).

Resultat: Ökade 2,5 kg sedan i tisdags!! 52,5 kg fixade jag =D ...och eftersom Henning lyckades att misslyckas med filmningen av första gången, så gjorde jag lyftet 2 ggr (med några minuters paus emellan), vilket antagligen och förhoppningsvis betyder att jag borde klarat 0,5-1 kg till egentligen =) 
Fördelen med att vara nybörjare på någonting är den snabba utveckligen i början :p  

Henning gjorde front squats för första gången, så även han slog personbästa ;) 





Efter gymmet käkade vi tacos (kan man någonsin tröttna på det?) och lite glass =) 





**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: