onsdag 5 november 2008

I´m a prisoner

På fredag har jag bott i Torslanda i 3 veckor! Helt galet! VILL HEM!!
Skulle egentligen flyttat hem efter helgen som var tänkte jag, men eftersom möblerna står i mitten i en klump efter tapetseringen och det ska upp nya lister, så får det stå så till helgen som kommer då pappa ska sätta upp de nya listerna och de har tid att hjälpa mej att ställa tillbaka möblerna. Så jag biter ihop, försöker ignorera tjatet och fukusera på de positiva bitarna med att bo här...
Det händer verkligen inte mycket efter att man kommit hem från jobbet nu när man bor här, man blir som en fånge. Det är redan nästan kolsvart när man kommer hem, så någon promenad längs havet eller i skogen är inte att tänka på, jag har inga gamla kompisar här som man kan hitta på saker med och man orkar definitift inte ta sej in till stan efter att man väl kommit hit (i undandatgsfall om man har bil). Igår åkte jag dock med M från Björlanda upp till GHU för att träna lite agility med henne & Hanna. Rosa var också där så vi var iaf 3,5 pers som körde lite (M räknas bara som ½ tränande person eftersom det är Hanna som kör med hennes hund egentligen) Åkte hemifrån 18:30 och var hemma 20:30 igen, av detta bestod ca 50 min av träning, resten i restid med buss hemifrån till Börlanda och sedan bil till klubben, på hemvägen blev det ju tvärt om plus att det var 20 min tills bussen skulle gå från Björlanda och hem till mej... Träningen gick iaf bra, nötte mycket enstaka hinder som gungan, slalom & A-hinder. Körde även en del handlingsträning på 2 hinder som stod som ett staket.
Segt med sån resväg, men skönt att komma iväg och få göra någonting i alla fall.
Det är även tur att Nathalie med Nellie bor i närheten av mej här i Torslanda i alla fall, vi gick en kvällspromenad med hundarna förut så att man kom iväg från den annars ständigt likadana rundan på kvällen. Vi pratade om ditten och datten och hundarna lekte rövare så fort de kunde vara lösa, fick i alla fall ihop 1 timmas promenad. Tack för trevligt sällskap!

Annars har de inte hänt nåt speciellt dehär dagarna. Combat har lyckats käka upp en halv Frolicpåse och mått sådär av det (undra om han lörde sej nåt på det mån tro?... NO WAY!) och jag har städat lite här och där.
Jobbet börjar rulla på nu med ganska mycket aktiviteter och möten uppbokade framöver. KUL!!

Johan Blund har knackat på ett antal gånger nu, dax att sova!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det bästa med att ha tråkigt är att man har något roligare att se fram emot! Kramar