torsdag 30 juli 2009

Dagmatte/husse, hundrastare??


Hundvakt/hundrastare SÖKES!



Från 10 augusti börjar mitt nya jobb som innebär arbetstider måndag till torsdag 13-21, med eventuellt 1 valfri dag med tid 08:45-16:30, efter att provanställningen gått ut om 4 månader.


Jag skulle då behöva en dagmatte/husse eller någon som bara kan släppa ut Combat och ge honom mat runt 16-18 tiden. Känner du någon som bor runt Bifrost/Toltorpsdalen, kanske pensionär eller högstadieungdom, som hade kunnat tänka sej en liten extraknäck?? Kontakta mig i så fall!! Det kommer att bli 2-4 dar i veckan, lite beroende på... (ibland kanske till och med bara 1 dag) Hundvana och intresse är ett absolut krav, samt att personen ska kunna ta in MINA instruktioner och regler, och följa dem. Personen får gärna ha hund själv, dock en hanhunds-stabil sådan i så fall.


Lite info om Combat:


En väldigt energisk hårboll av rasen Berger des pyreneés à poil long, född i maj 2007. För att trivas ihop med Combat bör man ha en stor del tålamod, humor och bestämdhet, då han är som så många andra hundar av "vallhundstyp"; ständigt på sin vakt, sovandes med ett öra på spänn hela tiden för att inte missa något kul. Han är med på allt man vill hitta på och tröttnar väldigt sällan på att träna olika hundsporter. De sporter vi håller på med är agility, freestyle & lydnad. Har även planer att köra lite blodspår och kanske någon bruksgren lite mer i framtiden, allt beroende på vad vad som finns i tid och intresse. Förutom att träna så älskar han promenader och kan gå i stort sett hur länge och långt som helst, då denna ras är framtagen just för långa förflyttningar uppe i de Franska Alperna.


Han fungerar bra med de flesta hundar och van att umgås med hundar och människor i massor, då vi åker runt på tävlingar näst intill varje helg under högsäsong och jag är väldigt engagerad i hundklubben Göteborgs Hundungdom, där vi har massor av vänner som vi hittar på kul saker med för jämnan. Den enda hund han inte går speciellt bra ihop med är faktiskt min familjs hund Milou, tyvärr. Milou är en vit dvärgschnauzer på 10 år som är väldigt stöddig och gruffig av sig i närheten av Combat, speciellt när mamma är i krokarna. Detta i kombination med att Combat kan vara vaktig av sig i närheten av mig om han känner sig trängd, samt nära mat gör inte situationen optimal för dessa 2 herrar... Men i övrigt är Combat en väldigt glad och tokig kille som charmar byxorna av de flesta, på gott och ont :) För mer information om rasen, vilket kan vara bra att läsa vid intresse, kika på; http://www.gossarna.com/bergertemperament.htm Under rubriken "Berger" på denna länk finns fler flikar med mer info.



Jag kommer att ge ekonomisk ersättning beroende på vilken lösning vi kommer fram till. Ersättningen sätts "dagsvis" och kommer betalas ut den sista i varje månad.

Kontakta mig på;
vanillasky_84@hotmail.com







En bild som visar Combats typiska drag där full fart och glädje är det enda som gäller

4 kommentarer:

Anna sa...

Hoppas att du hittat någon =)

Linda och Inez sa...

Du glömde nämna att man kan muta honom med kanelbullar på tågstationer ;) Hoppas du hittar någon bra hundvakt!

emelie sa...

vill du följa med till frankrike i september??

Hanna sa...

Hej Sara! Det är din granne mitt emot - Hanna. Jag skulle kunna tänka mig att vara hundvakt/rastare till Combat. Jag har ju varit väldigt mycket med min systers hund Nogge ( som du träffade en gång ) och brukar även vara hundrastare till t.ex några av mammas vänners hundar som har varit golden retrivers,pudlar, så jag är ju van vid lite olika storlekar! Ring gärna på om du undrar något mer!

Kram / grannen hanna