söndag 25 april 2010

25/4 - Agilitytävling i Kristianstad

Linn och jag har överlevt århundradets kallaste natt, natten till idag. Vi kom ner till Kristianstad vid 23 igåroch skulle hämta ut nycklarna till de 2 stugorna på vandrarhemmet som var bokade. Till vår förvåning fanns bara 1 nyckel. Tur att man känner folk lite varstanns i landet genom hunderiet, Hanna löste situationen genom att kontakta en kompis som i all hast ställde upp med boende för henne & Rosa.

Dock hade det inte gjort så mycket om vi hade behövt dela (lek)stuga alla 4 plus 6 hundar, det hade definivt blivit varmare iaf :) Linn och jag antog självklart att elementet var på när vi kom, vilket det uppenbarligen inte var, märkte vi under natten/morgonen. Som kallast var det nog bara runt 5-8 grader. Sov (försökte iaf) med träningsbyxor, linne & collegetröja i sovsäck och frös ändå så jag skakade. Huuuu!!





Anlände till tävlingsplatsen vid 9-tiden, trodde att jag anmält till de 2 öppenklasserna som var innan lagloppen, men tydligen inte... Blev att hejja på våra "largekompisar" istället, som det gick väldigt bra för i hopploppet =) En vinst och 2a plats för Hanna & Jenny.


Hur mina lopp i lagklasserna gick orkar jag inte ens skriva om. Upp som en sol (igår), ner som en pannkaka (idag). Kontaktfält borta, hinder nr 2 borta (i BÅDA loppen), kontroll borta. SUCK! Agilityloppet var katastrof, beslutade till slut att bryta och bära ut honom. Hopploppet gick lite bättre, men låååångt ifrån hyfsat eller OK. Filmer finns, och kommer.





Blev inga SM-pinnar för "Day n´ Nite" idag alltså, men vi kommer igen! Det var ju faktiskt årets första lagtävling, vi har många att vänta =) Michalea & Benny gjorde 2 snygga lopp som vanligt, stackarn som får dras med oss andra döingar ;P





Istället för SM-pinnar blev det lite solbränna och god thaimat i Hässleholm, och det är ju inte fel det heller =)



Omtagning av kontaktfält, never gonna give me!!



Inga kommentarer: