onsdag 24 november 2010

20-21/11 - hund, gardiner, afterski & snabbmat


Helgen har bestått av lite av varje kan man väl säga.
Började lördagen med en riktig vinterpromenad i snön som kommit under natten. Jag, Emma P och hennes Helsingborgs-kompis Paulina traskade med våra 3 killar av långhårig modell, från klubben, genom skogen och runt Oxsjön. Turen tog nästan 2 timmar inklusive lite fotopauser här och där :) Riktigt härligt!!
Mötte sedan upp mamma i stan för att ta tag i det där med gardinletning... Gick förvånansvärt riktigt fort när jag väl hade bestämt mig (efter många turer hit och dit) för att ha vanliga enkla vepor. Valet föll på ett par lila-cericerosa från Hemtex, och även en veckbandsgardin i samma färg att ha som avskiljare/draperi i dörröppningen från hallen till rummet. 2 par Helly Hansen-underställ fick också följa med hem från Stadium, ett lite varmare med Merinoull och ett för mildare väder - like! 

Paulina visas runt bland berg och dalar
Fotopaus
Inte många som orkat sig ut innan oss
Tripp, trapp, trull
Sid hade lika gärna kunnat vara ett ufo :P
Klara, färdiga, SPRING
Jämnt i ledningen

Sid vinner nog med en noslängd över Combat som klagar på för korta ben. Theo har lovat revansch med avrakad päls...
Tog mig på kvällen ut med buss till världens ände - Torslanda, där det var "Afterski"-fest hemma i syskonen Kjellbergs "föräldrahem". Planen för min del var att sedan gå vidare ut och möta upp lite andra kompisar som var på stan, men bussen tillbaka efter midnatt tog kol på mig och upptäckte dessutom att jag glömt min väska med kontokort på festen, så det blev hemgång vilket faktiskt var ganska skönt, var riktigt toktrött efter högintensiv dag.
Ingen afterski utan spill ...på väggarna
Ingen afterski utan Idominsalva...
Ingen afterski utan Andrea

Ingen afterski utan fula miner och en stjärtlapp ...?

Ingen afterski utan ...hmmm, jag vet inte faktiskt... är mållös
Ingen afterski utan flummiga bilder
Och såklart, ingen afterski utan en snögubbe!


I söndags hade jag avslutning på min valg/grundkurs, det kommer garanterat bli små stjärnor av allihopa :) Så söta, och så duktiga både barn och hundar! På kvällen mölade jag och Emma pizza och kebebtallrik hemma hos mig på vårat traditionsenliga söndagsmys =) Andrea var oxå med men åt thai, för den som vill veta :P Vi pladdrade skit och kollade på Americas best dance crew

Kort och gott, en himla bra helg helt enkelt. Det enda som saknades var egen träning dock :(


1 kommentar:

Elin sa...

Mmmm, låter som en redigt härlig helg :-) Ses på fredag polarn!