söndag 7 november 2010

7/11 - Ihopkok av 2 helger och 1 vecka

Blir en kortis i hopp om att få ihop nåt längre och roligare kanske ikväll eller imån...

Förra helgen bestod av hunderi till tusen då vi ju var på bergerlägret i Katrineholm. Vi hade det verkligen toppenbra och fick massor av ny inspiration, inte minst till lydnaden. Har en del bilder och lite mer ord att bjuda på därifrån, det kommer så snart jag får tid och lust...

Veckan har som vanligt annars bestått av jobb, träning och hund. I onsdags mötte vi upp Elin med borderbrudarna, Emma P med Collie-Teo och en nyvärvning ;) nämligen Tina med Tollar-Teo för lydnadsträning och fika, en tradition som vi tänkte starta... Nu ska det tävlas inom kort tänkte vi allihopa :)

I fredags var jag en sväng i Båstad hos Ida som hade Haloweenfest med sina roomies, och sedan utgång med full utklädnadsmundering. Var hemma igen igår (lördag) eftermiddag och mötte upp Nina för bio, långfika och sedan avslutande hundpromenad sent på kvällen. Inte varje lördagskväll som slutar så lugnt direkt :P Men det var rätt behövligt, och mysigt med lite kvalitetstid med Ninis =) Vi såg för övrigt "Social Network", att rekommendera faktiskt tycker jag, men se till att vara pigg och "klar i huvudet" när den ses.

Dagen idag har hittills tillbringats i 4 timmar uppe på hundklubben. Jag, Elin & Tina har fortsatt med lydnaden och haft lite fotosession i solen. Kul att även ha lite lydnadsbilder :) Efter vår egen träning var det dax för min valp/grundkurs där jag lät dem testa på lite uppletande, dock ingen jättehit tyckte de flesta :P Gick en promenad runt militärfältet efteråt eftersom skogarna var fulla av älgjägare.

Nu är det gymmet nästa, därefter matlagning inför mysfilmkväll med Emma P & Filip :)

Inga kommentarer: