torsdag 10 maj 2012

10/5 - Gårdagens träningsupplägg


Woop woop - benhinneinflammationen är puts väck =) Om det beror på min intensivkur med MSM, Heat Lotion & Back on Track-skyddet vet jag inte, men det känns bra att tro det iaf ;p Var bra redan igår så det blev ett svettigt pass på gymmet fördelat på:

10 min crosstrainer, tempo 31 - ca 181 kcal

* 15 st höga sit ups m spänd rak rygg
* 15 st smala benböj m 10 kg-vikt
* 15 st liggande "hantelfäll", 8 kg
* 15 st höga sit ups m spänd rak rygg
* 15 st smala benböj m 10 kg-vikt
* 15 st liggande "hantelfäll", 8 kg

10 min crosstrainer, tempo 31, ca 178 kcal
* 15 st leg drops m bägge benen samtidigt
* 15 st enbensböj (15 st på varje ben)
* 15 st lateral raise 4 kg
15 st leg drops m bägge benen samtidigt
* 15 st enbensböj (15 st på varje ben)
* 14 st lateral raise 4 kg

10 min crosstrainer, tempo 31, ca 178 kcal
* 2 min planka
* 15 st framåtutfall på stället (15 st på varje ben)
* 15 st armhävningar på tå
* 2 min planka
* 15 st breda benböj m 10 kg-vikt
* 15 st armhävningar på tå

Åkte till gymmet direkt efter jobbet, dvs när alla andra också är där... blööö vad jag avskyr att träna den tiden! Men läste på www.traningslara.se att det är positivt för muskeltillväxten (hypertrofi) att träna när det är ont om syre, så efter det passet igår lär jag bli stor som en Belgian Blue :p

Idag blir det ingen egenträning utan hundklubben i 4-5 timmar i blåst och regn... Brrrr!! Förbereder mig mentalt för en mindre varm kväll än gårdagens gymbesök kan man väl lätt säga. Först blir det agilityträning med Emma P i nästan 2 timmar, och sedan blir det att hålla Lydnadsklass-ett-kurs i ytterligare 2 timmar (+ ca 30 min extratid som vi alltid lyckas med att dra över) ...längtar redan nu till mellanpausen med varmt the och fika...


**CREA DIEM** //Sarah


2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som ett Fitnessfighten-pass!! Det är det första "gym-upplägget" som fått mig pepp inför gå in och träna.

Bra feedback idag på kursen, tack! Nu kom räven precis in-vinglandes, slickade mig lite trött på armen (det första som tungan träffade) och trillade ihop i en pöl. Bra betyg!

Anonym sa...

Blev visst anonym!
Det är Kei & Aske såklart :)