tisdag 8 maj 2012

7/5 - BC & jogging

1 timma stenhård Body Combat och sedan en väldigt spontan joggingrunda runt 8an i Skatås med Combat och P som bästa sällskap :) Kände mig rätt så lättsprungen faktiskt rent orkesmässigt, spurtade allt jag hade de sista 2-300 metrarna för att ta ut det där sista lilla extra. Vi sprang på 41 minuter, och hade en kort stretchpause efter halva sträckan (ursäkt för P att andas lite). Hade jag sprungit själv hade jag nog kunnat klara rundan på ca 35 min, men det är nog min "minigräns" på 8 km (på väldigt platt mark) - är ingen sprinter och kommer aldrig bli! Illa nog att jag börjat springa ö h t ;) Bra jobbat med mig B1 ;)

Nu har dock det jag väntat på sedan jag började springa hänt - benhinneinflammation de luxe! Som tur är bara på vänsterbenet. Har rätt känsliga benhinnor så åker på inflammation lite då och då, så det var mest en tidsfråga efter att jag började springa när det skulle komma, och efter BC och promenad runt Delsjön i lördags, 2,5-mil-vandringen igår, BCn idag och sedan 8 km jogging i helt fel skor på det, så var det dax helt enkelt. Hoppas att min hemmakur med Aloe Vera MSM, Aloe Vera Heat lotion och mitt Back on Track-knäskydd på smalbenet gör snabb bättring :)

BCn idag var sjukt kul by the way!! Vi fick köra BC52! Alltså nästa release som egentligen släpps om ca 1 månad. Har turen att kunna köra för en instruktör som utbildar instruktörer i de nya releaserna, och alltså måste öva själv innan hon utbildar de andra :p 52an kan nog beskrivas med ordet "glädje" - den är lekfull men med massor av attityd och väldigt mkt bättre musik enligt mig än 51an. I låt 4 är det drygt 240 sparkar, och bäst av allt är att det är till en Beyonce-låt!! :D Totalt gör man nog närmare 700 sparkar genom alla låtarna ...slagen vill jag inte ens gissa hur många de är :p Ni som väntar, väntar på nåt gott!! ;)

Over nd Out


Inga kommentarer: