söndag 3 mars 2013

3/3 - SPA-dag med familjen

Idag mötte vi upp mamma, pappa, Elin & JohanArken SPA i Arendal - vi fick detta i julklapp av mamma och pappa, och nu hade vi äntligen hittat ett datum som alla kunde =)
Vi började med en god buffé med massor av olika fisk- och kötträtter, bröd och olika pålägg, samt pannkakor, våfflor och efterrättsbord - allt var gott, men personligen är jag mest svag för pannkakor och efterrätter :p 
Uppsvällda som grisar var det sedan dax för SPAande i olika pooler och bastuar, både utom- och innomhus. Rent och fint var det överallt och härlig utsikt ut över havet och GBGs hamninlopp - tyckte absolut det var härligt, MEN, jag är nog ingen SPA-människa faktiskt... Jag blir nästan bara mer stressad av att vara i en sådan miljö och "bara vara" och driva omkring ...rastlös på 2 sekunder :p Njä, jag SPAar hellre ute på långpromenad eller "bara vara" vid havet en stund till man känner sig nöjd. Kan dock tänka mig att det är skönt om man t ex reser bort någonstans och bor på ett hotell som har SPA-anläggning som man kan utnyttja lite som man vill - t ex gå på stan och shoppa på dagen och sedan SPAa en stund på kvällen... 








Supertacksam för att vi fick detta såklart, men det är inget som jag kommer fastna för och lägga pengar själv på som många gärna gör =) Tur att man kan vara olika :p

**CREA DIEM** //Sarah


Inga kommentarer: