onsdag 13 juni 2007

Årets första "segling"

UNDERBART!!
Tog bussen till Frölunda efter jobbet i måndags och mamma kom upp från hamnen och hämtade mig . Ner i båten och på med bikinin, nu skulle det solas på riktigt för första gången i år!! Satt i sittbrunnen på väg ut eftersom det blåste lite kallt, och la mig sedan framme på däck när vi kastet ankar utanför en liten ö som gav lite vindskydd.

Mamma fixade mat, stekt kött och färsk potatis, gott. I och för sig smakar det mesta bra ute på havet. Efter maten la jag mig igen och sola tills vi begav oss hemåt vid 20:30-tiden ungefär. Va sååå skönt att bara ligga och slappa hela eftermiddagen/kvällen för en gångs skull. Det var till och med värt att avboka Combat-passet för det faktiskt. Mamma och pappa badade, men så varmt var det minsann inte så att jag skulle få för mej att ta ett dopp. Hua!



Segling och segling... Vi gick för motor hela tiden eftersom vi kom ut så sent, men det gjorde inte mej så mycket. Då har man inget segel som är i vägen för solen när man sitter i sittbrunnen =)


Lite bilder att blicka tillbaka på från förra årets seglingar



Kapten 1

Kapten 2



Jonas, pappa & Chrille


Chrille & Jag


Sola = underbart


Första seglingen 2006


Plugg


Familjen röd Sailracing =)


Detta är livet

Dörj med levande bete


Pappa på vift



Tjohoo, napp =)

Inga kommentarer: