söndag 23 augusti 2009

B1 & B2 på Grästorpsäventyr mm

Ja jäklar i gatan, vilken helg!! Numera består ju min helg av 3 dagar eftersom jag bara jobbar månd-torsd på nya jobbet, så man hinner med extra mycket kul påhitt :) Gööött e de!!


(och alla bilder går som vanligt att få upp i orginalstorlek om man klickar på dem, öppna i nytt fönster eler flik)

Fredag 21 augusti

Vaknade av mobilen som ringde 09:30, fick en förfrågan om att vara ersättare i min gamla BNI-grupp som jag nappade på. Fixade iordning mig, gick ut med Combat en snabbrunda och drog in till stan. Ringde en av medlemmarna i gruppen på väg in och blev väldigt chockad när hon bröt ihop i andra ändan av tråden. 5 minuter innan jag ringde hade hon blivit påkörd av en bil när hon cyklade vid Ullevi, hon hade flugit flera meter men bilen försvann iväg. Hon var ordentligt chockad och visste inte riktigt vart eller hur mycket hon hade ont. Dock såg hon ett stort sår på ena benet och hade ont i sidan. Ville ringa ambulans men hon ville få tag på sin man först. Har inte hört hur det gått därefter, men hoppas absolut att det inte är något allvarligt. Fy tusan va otäckt det var! ..."Det händer aldrig mig", hur ofta hör man inte det?? Nä, va rädda om er där ute foolks en olycka sker på 3 röda sekunder, lova att använda HJÄLM när ni cyklar!! Denna historia kommer jag ta upp på jobbet imorgon som ett exempel på att det kan vara väldigt bra att ha en separat Olyksfallsförsäkring, exakt varför orkar jag inte dra här, men ring om du är intresserad ;)


Mötet gick bra men väldigt få närvarande tyvärr. Fick ett ryck efter och städade de 2 BNI-lådorna som var fulla av massa bös. Slängde flera kilo papper kändes det som. Undra hur länge de får vara "rena" bara? :P



Hemma hann jag vara i knappt 1 timma innan jag & Combat trampade bort till McDonald´s för att bli upphämtade av Hanna + Border Collie-flickor. En planerad tur till Sisjön slutade istället på härliga Amundön i perfekt promanadväder och näst intill ensamma hela rundan runt. Inte ens några nakenbadare på nakenbadet ;) Hundarna hade spring i benen till 1000 och röjde mer än vanligt om det är möjligt?





Snart byts våra sommarrundor ut mot höst- och vinterrundor, även de otroligt härliga!


Växlade bilförare hemma hos Hanna och körde in henne till stan innan det var min tur att fixa iordning mig och ta bussen in för lite bowling. Började mycket bra med ledning, men gick käpprätt åt heeeeelsicke i 3e och sista omgången :( Satt en stund på Grill Del Mundo och softade innan Hanna med fotbollskompis-"Sarah" mötte upp oss för vidaregång. En snabb sväng in på Berså för att konstatera ett det var folktomt, dock jobbade "en trött kassörska" på Hard Rock denna kväll så turen gick dit istället. Inte jättemycket folk, men vi fick iaf dansat av oss lite innan Hanna, Sarah & Victor drog hem. Väntade kvar inne på HRC på min buss i 40 min, som jag dock missade :P Terroriserade Andrea i entrén i nästan 1,5 timma innan min nästa buss gick vid 3 :)


Lördag 22 augusti

Vaknade 30 minuter EFTER att BodyCombat-passet, som jag planerat att gå på inne i stan, var slut. 12:08 :) Hade inte rikigt ro att lägga mig direkt när jag kom hem på natten så kom nog inte i säng för ens vid 6-snåret :P

Efter en snabb överläggning med modern rusade jag och Combat iväg till bussen för att åka till Torslanda för att städa huset och på så sätt tjäna lite pengar :P Dammsög, våttorkade och klippte gräset innan vi kastade oss in i mammas bil och körde tillbaka till Mölndal, var hemma 17:05, duschade, bytte om, packade och blev sedan upphämtade 17:40 av Hanna, Janis & Zessi. Kräftskiveturen till GRÄSTORP drog igång och även mitt uppdrag som förkläde åt Hanna (om jag lyckades eller ej är omtvistat)... Inte visste vi vad som komma skulle när vi satt i bilen och laddade med plommon & chips på vägen... Vilken jäääkla kväll och natt det blev!! Heelt galet! Jag tror vi gick med ett konstant smile från att vi anlände vid 19:30 till att vi la oss vid 03:30-nånting.


Själva kräftskivan var hemma hos en tjej som hette Lisa, och hennes föräldrar. De hade dukat långbord inne i garaget och gjort det jättemysigt! Och vilket gäng det var, himla goa, glada och öppna människor hela bunten. Som tur var hade vi varit förutseende nog och tagit med oss riktiga kräftor till skillnad mot de röda små som de övriga åt ;P


Det åts kräftor så det sprutade, sjöngs nubbevisor både i och utanför tonläge, lektes "Conny byggarbetaren" och skrattades åt höger och vänster! När allt var uppätet och färdigsjunget hamnade helt plöttsligt alla uppe hos grannen Äääääskil, på ren Grästorpska :P En skön snubbe på 80 år som hade "öppet hus" alltid åt alla. Eskil gillade pooler, tavlor, prydnadssaker, heltäckningsmattor, fester, människor och sin nuvarande sambo Svetlana... Och det var väl här som det mest galna drog igång tror jag :) Folk badade i den stora poolen, i jacuzzin, bastu, dansade till dansband halva natten, drack kaffe och åt tårta, övade Yoga, myste, skrattade, spillde och var allmänt glada i många timmar. Det fanns minst 3 ingångar från olika håll till huset, vilka det kom och gick folk från hela tiden. Undrar om inte hela Grästorp hann passera huset under kvällen?? ;)

Till slut bröt vår lilla skara upp (Hanna, jag, Anders (som är boven till att vi över huvud taget hamnade i detta drama) & Johan) och vandrade med våra 3 galna 4-fota vänner hem till Anders föräldrars hus där vi skulle bo. Inte långt efter att vi anlänt dröste nästan hela "kräftskivefolket" in i huset med. De hade hört rykten om att bastun var igång och tänkte att det var ett bra ställe att efterfesta på. Jag stannade uppe till 03:30 då näst intill alla hade lullat hem till Lisa igen för att även de sova ett tag :) Sov som en stock när jag väl somnade i en mycket trång 90 cm säng! :)



On our way to the Metropol of Grästorp





Med glatt humör :)




Fru2/B2, mannen & Fru1/B1 med röööda kräftor...





Långbord - check, hattar - check, lampor - check, nubbevis-häfte - check!






Hej tomtegubbar..




Lite garagelek




E de Opera??




Vimmelbild från det Rosénska garaget :)



Å så hamna vi hos Ääääskil med "de 1000 poolerna"


Blondes DO have more fun ;)




Dansbands-dans :P




Mycket glada :D



Vad jag gör?? Yoga såklart!! Inne i bastun, med bäddmadrass offcourse!



2 fina folk =) Kräfskive-värdinnan Lisa & Anders biffiga man ;)



Äääskil 80 bast & Svetlana i partytagen vid 2-snåret på natten :P




En del av "da residence"...




För lite flyt i tillvaron, släng på en HellyHansen vet ja! Bra Johan, mycket bra ;)


Badpojkar...



Och så var det efterfest hos Herr Nilsson ja :P Goa Sara har precis blivit "soffvält", en företeelse som är vanlig på landet. Hmm, nä nu hittade jag på, men kul var det iaf :P Johan visar sina brandmannakunskaper och räddar Sara från soff-faran ;D


Söndag 23 augusti

07:10 PIIIIIIP!! Det blev inte många timmars sömn, men de som blev var väääldigt sköna! Det sägs ju att det inte är kvantiteén som är viktig utan kvaliteén... Jag hade självklart anmält mig till agilitytävling i Borås denna dag :) 08:00 var jag, B1 och hundarna åter vid bilen som vi lämnat på kräftskivestället på natten. En tur genom skogarna mot Borås började och vi kom efter lite om och men fram, 30 minuter efter att min banvandring varit :D 1a loppet var Hoppklass II vilket inte är speciellt viktigt för vår del så kände inte att jag hade nån press på att det skulle gå så himla bra. Fick dock gå banan 2 varv innan det var min tur. Himla gulligt :) Efter loppet var det nästan 3 timmars väntan på nästa, men vad gjorde det när vädret var skönt och många goa hundvänner var på plats? Vid 13-tiden var det åter vår tur och nu var loppet desto viktigare, Agilityklass I där vi inte har en enda pinne...
Vi var hemma i Mölndal efter vår helg-road tripp vid 14:30 :) Oh, just ja, resultaten då??


Skulle vilja säga att jag bara glömt att skriva ut dem, men får väl erkänna att jag utelämnat det av flit... 2 kaoslopp verkligen, vet inte om jag kan se något i dem som positivt? Ni får själva se och avgöra i filmen nedan. Men,men, denna tävling var faktiskt klart värd att offra för gårdagskvällen! Som man bäddar får man ligga! Eller, som Anders bäddar får man ligga rättare sagt ;P Tack "Mannen" för att jag fick haka på Fru1/B1 upp till dig och dina galna vänner! Nästa gång ska jag dock INTE tävla dagen efter :D

STORT GRATTIS till Cillen & Kakan som vann Hoppklass II och tog sin 1a pinne i denna klass! Bästaste lagkompisar! :)



Ja, gott folk, det var nog allt jag hade att bjuda på denna gång faktiskt. Men ett är säkert, kräftskiva i Grästorp borde alla få vara med om minst 1 gång i sitt liv! Tack alla som var inblandade i denna galna kväll/natt!!

Imorgon startar den 3e av 3 utbildningsveckor på jobbet, på fredag väntar "slutprovet" som avgör om vi blir certifierade försäkringsrådgivare eller inte...





TACK B1 för helgen, vi har ju faktiskt räddat varandra var sin dag kan man ju nästan säga ;)
Tänker du på samma som jag B1??

3 kommentarer:

sofia sa...

ja d va en kväll att minnas haha!

B1 sa...

Jag tror det B2... ;o)

Anonym sa...

Äntligen bloggat! Bra gjort :)
Tack för gratulationen ;)
Snaaart tar vi alla båda två!