fredag 11 maj 2012

11/5 - Inte agilitysugen

Agilityträningen igår ja... vet inte riktigt hur jag tycker att det gick faktiskt, kände mig rätt oengagerad och visste inte vad/hur jag skulle träna... Emma P hade byggt upp en kortare bana innan jag kom upp som började med 3 st hopphinder på något böjd linje (hur nu en linje kan vara böjd?) och sedan rakt på balansen - alltså rätt så lik typ 90% av alla agility-klass-ett-banor  (som jag aaaavskyr!!!), så det var väldigt bra träning i sig - kontaktfälten vet jag dock inte, känner mig maktlös, har inga fasta kriterier och vet inte hur jag vill ha det så det blir lite blandad kompott av någon form av running och snabbt "tryck" (väldigt snabb variant av 2 av, 2 på), alltså inte så konsekvent alls med andra ord. Det jag där emot var konsekvent med, med mig själv, var att inte bli arg eller irriterad när det blev fel utan bara försökte släppa det och göra om - det är väl den enda klara tanken med det hela som jag ännu har, att inte lägga någon direkt press just på KF för att försöka lossa upp lite av spänningarna i alla fall, och på så vis förhoppningsvis kunna komma åt lite av problemet med dem.

Är inte så sugen på tävlingen imorgon ska jag ärligt erkänna - hade hellre stannat i GBG och tittat på GBG-varvet och hejat på B1 som ska springa och/eller åkt med pappa som ska köra ner vår nya båt från Myggenäs hit till GBG ...hur blev det såhär egentligen? Att en av de sakerna jag gillar allra mest att göra, inte lockar det minsta längre, och kommer jag nånsin komma "tillbaka" igen...? Den som lever om 100 år får se helt enkelt. Åka SKA jag göra imorgon i alla fall, vare sig jag vill eller inte, tur att jag ska ha med mig 2 yngre medlemmar från klubben så jag verkligen inte kan banga. Emmorna ska också dit, och så hoppas jag kunna få lite tid med Assi, Kaos & Pascal (dvs lite bergerhäng) - ska försöka göra det till en kul och härlig dag oavsett hur resultatet blir helt enkelt =)  ...och förhoppningsvis få blodad tand och lite motivation(?)

LKI-kursen igår gick himla bra, nu märker man verkligen framsteg på dem allihopa och det är så himla kul att se hur flitiga de är, allt från superkelipe till mastodontschäfer =)

Vi hade även ENORM tur med vädret hela kvällen med bara några enstaka små korta regnstunder, dock blåste det förbövelens massor, men det var faktiskt ganska så varma vindar och jag hade nästan tagit på mig för mycket kläder, speciellt för promenad och agilityspringandet, så kallt kan jag inte säga att jag tycket det var *lucky me* ...fikan var dock himla god och efterlängtad ändå ;)

**CREA DIEM** //Sarah

1 kommentar:

Paulina sa...

Ja medan någon annan tappar suget på agilityn sitter någon annan och skulle dö för att få göra det igen! :)