måndag 12 januari 2009

Sjukstuga 2

Så har näst intill en hel dag spenderats i sängen, fasen va trist! Hade ju planerat att vara frisk idag, men när Alvedonen gick ur vid 17-tiden var febern uppe på 38,7, men man ska väl vara glad för det lilla... igår låg den på 38,9. Trodde ju även att allergin av medicinen var på väg bort oxå, men tji fick jag även där. Mina ben och rygg har idag liknat en stoor salamikorv och bränt och kliat, suckduck på sånt!!


Combat har i alla fall det bra med J, pratade en snabbis med honom vid 13-tiden och då hade de vart ute i bergen i 30 minuter vid lunch. J hade glömt Combats koppel hemma den klanten ;) men jag är inte det minsta orolig. J är verkligen en naturbegåvning med hundar (lite vääl leksugen bara, men det kan man ju förstå :) ) Combat verkligen älskar honom. Han får stanna där en natt och dag till, för imorgon ska jag som idag, bara koncentrera mig på att bli frisk. Har massor av saker att ta tag i på jobbet nu som jag vill komma igång med på onsdag!! Plus att vi har styrelsemöte imorgon hemma hos mej... Men får väl se hur det blir med det. På torsdag har jag även bestämt träningssällskap med Lilja och Eike uppe på klubben som jag ser fram emot. Kanske Hanna hakar på med, hade vart kul =)


Hmm... Kanske inte ska klaga så mycket på min situation just nu ändå ...fick precis reda på att en klubbkompis hund gått bort förra veckan vid en enkel kastration. Han klarade av någon anledning inte av att sövas och inget vet varför, kanske hjärtat, kanske något annat... Hunden var knappt 4 år... Fy satan vilken chock!! Jag hade med all sannolikhet totalkollapsat vid ett sådant besked! Vila i frid S. Tänker på er!!!


Nä, nu ska jag se om jag orkar fixa någonting att äta, lite pannkakor kanske. Gjorde smet igår så det går ju snabbt att steka.

Ha de fint och ta hand om er och era 4-fota vänner...

Inga kommentarer: