tisdag 13 januari 2009

Styrelsemöte januari & världens bästa hundvakt


Så, då var allt back to normal idag. Härligt!! Eller nästan i alla fall, har inte vart på jobbet men är feberfri och bara lite förkyld (fick stränga order igår att stanna hemma minst 1 feberfri dag), så jag har varit duktig och lydit order för en gångs skull. Tänkte ta det lugnt hela dagen idag så jag lät Combat vara kvar hos J för att inte behöva gå ut och anstränga mig såhär 1a dagen som jag är "frisk" (får dock inte kalla mig frisk för min lilla vän Hanna, men om jag har tur kanske hon inte ser detta så att jag klarar mig undan...) ;) Men när jag sovit till nästan 11 och suttit vid datorn till nästan 15 så kunde jag inte hålla mig längre... Diskade upp all disk, tog tag i lite "pappersgöra" som att "jaga" reseersättning från SHU, lämna in ett kvitto på tapeter till min bostadsrättsförening som jag vill få ut på min reparationsfond för lägenheten, dammsög lägenheten, spontanbokade en tvätt-tid och tvättade alla sängkläder + täcke, kuddar och övarkast samt duschade av mig alla sjukbaciller och tvättade håret innan vårt styrelsemöte för GHU började 18:30 hemma hos mig. Shit vad skönt det var att få känna sig som en männska igen!! Haha, jag har knappt vart sjuk i 1,5 dag men det låter som jag vart borta från världen i en evighet... Stackars Hanna låg i 9 (!) dagar på hennes julledighet... How did U make it??!!


Så till styrelsemötet, allt gick bra och saker som jag kände att jag hade lite smått panik inför verkar nu reda upp sig... Det närmar sig med raska steg årsmöte som måste hållas innan sista februari... Och vi bestämde verkligen det sista datumet som verkligen går; den 28e klockan 13:00. Innan detta är det en rad saker som ska lösas och fixas då vi bland annat är i stooort behov av en ny kassör, och att hitta en sådan är iiinte lätt gjort. Men som sagt, jag HOPPAS att det löser sig nu... Håller tummar, tår och vart enda litet hår på kroppen för att det gör det... Utan kassör har vi ingen klubb...

Förutom årsmötet diskuterade vi även lite tänkbara ändringar inom den nuvarande styrelsen inför nästa styrelseår, vi bestämde att ha en "kursplans-planerardag nu på lördag uppe på klubben för att gå över alla kursplaneringar och göra iordning dem så att alla använder samma plan vem som än håller i vilken kurs, vi beslöt att köpa in en ny videokamera för att kunna använda på kurser, tävlingar och uppvisningar mm, planerade lite för ett utskick med info om årsmötet mm till alla våra dryga 650 medlemmar som måste ut inom kort, tog upp om vårt medverkande på MyDog mm mm. Vi hade alltså en hel del på dagordningen och var klara vid 21:30 ungefär. Tänk att åren innan har nästan alla möten tagit sådan tid, då kunde vi till och med hålla på till 22 ibland... Nu är normalt sett våra möten knappt 2 timmar, vi har blivit himla bra på att hålla oss till det som skas tycker jag!

Egon ser till att Emma skriver rätt i protokollet :)

Några ur styrelsen djupt koncentrerade :P


Nästa möte blev satt till den 23 februari, så att vi hinner ha ett till innan årsmötet vilket kan vara bra.


Efter mötet ringde jag världens bästa hundvakt och fick sedan Combat levererad hem lite efter 22 :) Kan man hitta en bättre hundvakt som hämtar hunden, har med honom på jobbet, ser till att han blir rastad och får en daglig längre promenad, som (hör och häpna) hänger med mina hundkompisar och tränar på hundklubben (!!), som åker hem och duschar av honom och sedan levererar honom ren och aktiverad, och som till råga på allt säger "tack så mycket för lånet"???!!! Jag blir lika chockad varje gång han lika glatt säger "javisst kan jag passa honom", "jaaa, jag vill med och träna", "han är ju bara såååå underbar", "han är den bästa hunden som finns" osv... Jag är inte riktigt van vid det från en killes håll... Jag undrar nästan varje dag när jag ska vakna från denna dröm... Hmm, jaja, kanske blev lite väl överdrivet där ...fast, nä, faktiskt inte. Det är verkligen så :)

Det blev lite tjöt och thé-drickande här hemma i soffan å sen puss på näsan från Combat och god natt kram från mig innan han åkte hem till sig utan Herr Lurvboll i släptåg. Visade även en del bilder på "Face raser" (den korthåriga varianten av Combats ras) medans vi drack thé och han verkade tycka att de var fina :) Ju mer jag tänker på det ju mer tror jag att en Face Rase hade passat J som hand i handsken faktiskt... Men vi får väl se vad och OM det blir någon egen hund någon gång i framtiden. Kul hade det varit!!

J ser till att Combat blir borstad och fin innan MyDog. Helt på eget bevåg :)

Nää, nu är det dax att sova... Imorgon är det back to work!! Möte 08:30 och innan det ska jag ha hunnit till kontoret och rastat Combat... Yes, here we go again, Sarah du e bäst på att vara sämst på TID!!! Nu är klockan 01:20...


Nighty!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

1. Jag läste och jag förstår nog varför din mor fick tips om dämpade medicin när du var liten.

2. J var duktig igår. Fick många tips om staket, att vända fötter och att ha lite mer jävlar anamma. Eller hur J?

3. Skicka mig dagordningen så kan jag fixa till det på hemsidan. Se även till att distriktet har samma dag, efter varandra. Satt och funderade på olika ställen att vara på; Universeum, Nordens Ark m.m. Nog kul om det blir något att göra samtidigt. Lycka till med att hitta en kassör, Karin har gjort ett gott arbete och det är alltid svårt att ersätta.

4. Hoppas det gick bra med boten.

5. Min lägenhet är full med grus/manegesand m.m. och skulle också behöva städas. När kommer du?

Kram kompis

Anonym sa...

Uj... låter ju bra att du blivit frisk!!!
Kämpar själv med att inte kollapsa. Låter som en dröm hundvakt du har hittat ;)

Bra jobbat med styrelsemötena ;)!
Nu har även My svarat gällande scandinavium så då återstår bara Michaela L och Emma N.

Anonym sa...

Vad kul det var att träffa er på mässan! Combat var riktigt härlig!!

är han rabiesvaccinerad förresten? Annars ser det nog mörkt ut för er att följa med till Polen...

Kramar från Kim och galningarna