tisdag 27 januari 2009

Sötaste Vanessa

Helgen i Sthlm var bra, trotts att jag höll på att få panik på fredagen (se fredagens blogg). Men resten av dagarna gick faktiskt bra sedan. Lördagen tillbringade jag i stan, först med lunch med familjen + Niklas i Gallerian och sedan, som bilden under detta inlägg visar, fika med Niklas & Karro. Tog sedan tåget tillbaka och blev hämtad på stationen i Läggesta av pappa & morbror Werner för att åka hem till Annika och "släktmiddag".


Middag med Vanessa & pappa Jerry närmast till höger


Sötast i stan?
-Rör inte min snusdosa sa jag... grrrr :P




Söndagen bestod av frukost, 1 timmas promenad med Kotten & mamma (pratade lite om min 25årsdag och påbörjade lite planer inför den), fixa iordning oss, packa bilen och sedan iväg på dopet som började klockan 13.
Vanessa var tyst heeela tiden och somnade till och med på slutet. Inte jättekonstigt eftersom hon knappt sovit någonting sedan vi kom på fredag kväll...
Efter dopet bjöds det på baguette och mängder av kakor, tårtor och bullar. Mätt blev man kan jag lova!!


Det är tröttsamt att stå i centrum...


Göllunge!
Jag, kusinbarn Vanessa, kusin Annika, mamma & kusin Anders

Werner (morbror) & pappa gluffsar tårta

Presentdax =) En bok av mig, Elin & Johan ...

...och en väska, ett gäng kläder & 2 par skor

En stol & tavla av mamma & pappa
Pappa hade lite bråttom hem eftersom han var tvungen att åka in till kontoret på kvällen för att fixa lite saker, så vi kramades hejdå redan vid 15-tiden för att inte vara hemma allt för sent. Anlände till Torslanda 19:30, köpte pizza som vi åt hemma innan jag åkte till Johannes och hämtade min älskade hårboll. De 2 hade haft det hur bra som helst och hittat på massa saker; gått promenader i bergen, gått i stan, hjälpt en kompis att flytta, vart på Johannes jobb, tränat och lekt på Heden mm
Haha, hade man inte vetat bättre hade jag likagärna kunnat babbla om en unge... Men det lär ju ta ett tag tills den dagen kommer :)

Måndag (igår) var det jobb som vanligt igen, åkte hem och tog bussen in till stan ganska direkt igen med Combat. Hade glömt min ena mobil hos Annika innan vi åkte, men som tur var skulle Werner till GBG igår, så han tog med den ner. Fick telefonen och vandrade runt på stan i ca 1 timma som omväxling från våra skogspromenader och tog bussen hem sedan igen.

Idag, tisdag, har det inte hänt nåt direkt spännande. Efter jobbet åkte jag hem, bytte om, tog bilen till frölundatorg och lämnade en skjorta på MQ som de ska laga, hämtade mitt tappade träningskort på SportLife Frölunda. Efter det tog jag en sväng till Johannes på hans jobb och fick en ful hyrbilslapp bortplockad från bilen (buuusigt) och så körde vi ett parti fotbollsarkadspel, hmm, resultatet kan vi hoppa över... 19:00 mötte jag och Combat upp Hanna och Janis vid Sisjöns elljusspår och gick en kvällsrunda. det var säkert minst 1 vecka sedan vi var ute och gick tillsammans, en evighet för oss som i normala fall går 2-4 dar i veckan tillsammans :)

Inga kommentarer: