torsdag 22 januari 2009

Tur att jag är vaken...


Hmm dagarna som gått har jag inte så mycket kul att skriva om egentligen, gör en liten summering för varje dag hittills :)

Lördag 17/1: Efter promenaden på Amundön så åkte jag direkt till hundklubben för att kursplans-planera med alla våra instruktörer, vi ska börja med gemensamma kursplaner för alla kurser tänkte vi. Det blir lättare för en instruktör att ta en kurs man aldrig haft innan om planeringen redan är gjord och man vet att den fungerar, plus att de olika stegen (t ex agility start, forts & tävl) matchar bra med varandra så nästa steg tar vid där den före slutade. Var hemma vid 21:30 och tog det bara lugnt framför TVn & datorn resten av kvällen.



Trötta efter allt planerande


Här e det seriositet på hög nivå...



Söndag 18/1: Hela dagen var jag bara hemma och tog det lugnt, hade ju lovat mig själv att verkligen jobba på att bli helt frisk, vilket jag annars ofta är dålig på. Så fort jag känner mej lite bättre efter att ha varit dålig så kör jag på i 350 knyck igen och så blir jag förkyld igen snart därpå... Men inte denna gång!! :) Vid 16-tiden packade jag in mig och Combat i bilen och åkt emot Torslanda med ett stopp på Backaplan. Mamma fyllde nämligen år dagen innan (17/1) så vi skulle käka lite mat hemma med familjen bara på kvällen. Hade "lovat" att köpa vrist/handledsvikter till henne i present, så det var det jag fixade på Backaplan innan jag fortsatte till Göteborgs bortre ände (att man ooorkat åka hela den vägen dag ut och dag in i så jäkla många år inna??!!) Jag gillar Torslanda och har alltid trivts där, men det är alldeles för långt bort från "världen" just nu. Kanske flyttar tillbaka om sisådär 10 år eller så :)
Middagen var god som vanligt. Pappa hade gjort fisksoppa *mmmm* och mamma hade gjort mango-daim parfä (med väldigt stor risk för felstavning) till efterrätt. Yumyum!! Stannade dock inte så jättelänge utan åkte hem till Johannes vid 20-tiden för att slappa lite med honom framför TVn. Kikade på Obama-"galan" men det var sjuukt segt, så det blev filmen National Treasure istället som jag sett innan, men den är helt OK att se igen. Var så jäkla trött och halvsov i soffan när jag skulle åka hem sedan vid 12-tiden, så jag sov kvar hos Johannes istället. Sparar säkert 5-10 minuter på morgonen genom att sova där :P ALL tid på morgonen är värdefull :D



Måndag 19/1: Lämnade kvar Combat hos Johannes som fick ha honom hela dagen. Jag jobbade, jobbade och jobbade lite till hela denna dag i stort sett. Hade nämligen "kick off" med JCI (nätvärk www.jcs.se ) på kvällen så det var skönt att slippa ha stressen över mig att försöka hinna ut med Combat mellan det och "vanliga" jobbtiden. Kick offen innehöll en föreläsning om Entreprenörskap på 1 timma, lite lekar och sedan mingel. Var trevligt och rätt kul, men känner inte att jag kommit in i det än. Får nog ge det ett par gånger innan jag vet om jag tycker det är bra eller inte. BNI är ju annars verkligen min grej, men alla nätverk är egentligen bra att synas och höras i :)
Vid 21-tiden sa jag tack för mig, och så åkte jag öch mötte upp Johannes & Combat vid Skatås för att gå kvällspromenad. Jäääklar vad halt det var!! Isgata på hela gångvägen, det var ett under att ingen av oss ramlade, men några snygga balansräddningar blev det, haha.


Tisdag, 21/1: Jobb som vanligt. 17:20 tränade jag ett Body Combat-pass inne på Citygymmet, 1a träningen efter att jag blev sjuk. Kändes riktigt bra, men tog inte i för fullt för säkerhets skull. Men gött att vara igång igen!! När jag kom hem var jag sådär tokduktig... Tvättade mellan 19-21, hade missat att jag bokat tvättid när jag bokade träningen, så det blev lite förkortad tid än planerat (17-21). Men hade inte så mycket så det gick bra ändå ...eller hyffsat iaf. Sista maskinen hann inte klart innan strömmen stängdes av, så nu har jag en påse med dyblöt halvsköljd tvätt här hemma... Mindre kul... Den åker hem till mamma på torsdag så hon kan köra den på en sköljning och centrifugering, samt torka den innan fredag. Åt även lagad mat, som jag dock lagat innan och lagt i frysen, men det räknas väl? Dammsög även och plockade undan, diskade och gick kvällspromenaden på nästan 1 timma här i Mölndal. Allt detta gjorde jag, plus att jag hann slappa lite i soffan med framför TVn. Ibland kan man blixtra till och vara effektiv som fasen, de dagarna gillar jag skarpt!!



To die for :)

Idag, onsdag, 21/1: Jobb. Satt nästan kvar till 18 idag, är så himla skönt när man kan styra tiderna iaf lite själv. Har ju en tendens att inte komma till kontoret för ens 08:30-9:00-nånting :P Hade ett jättekul lunchmöte med min chaf, samt Ulla-Lisa Thordén angående ett frukostmöte som vi ska hålla tillsammans uppe hos oss i "Säljloungen". Det ska bli spännande att se resultatet av detta som vi kokat ihop...
Åkte hem, bytte om till promenadkläder, packade en väska med "krogkläder" och tog bussen in till stan igen med Combat. Blev bjuden på kalkonsallad hos Johannes *mummm* och sedan gick vi, lite otippat, en promenad i stan eftersom ingen av oss var så sugna på att åka iväg någonstanns. Var nästan ute 1 timma och det blev en bra blandning av miljöer; hamnkajen, trottoarer längs bilvägar, gräsplättar, gågator, lägenhetsområden, upp-och nerförstrappor, hundmöten, människor och Domkyrkeparken.
Hann vila i nästan 30 minuter innan det var dax för mig att gå på nästa aktivitet =) Det var hit jag skulle ha "krogkläderna", som för övrigt bestod av samma kläder jag haft på jobbet för enkelhetens skull. Andrea och jag skulle nämligen till Dancing Dingo (iinte mitt favvortälle kan jag lova) och lyssna på ett liveband där Andrea kände trummisen. Trodde att de skulle börja vid 22, men fick vänta nästan i 30 minuter innan de körde igång, så tyvärr hann jag bara stanna i 40 minuter och lyssna. De var faktiskt riktigt bra, blev glatt överraskad. De spelade "elektro jazz/funk", vilket jag var ganska skeptisk mot, plus att det var på detta sunkiga ställe... Men som sagt, riktigt bra var det!! Kul när man får sådana positiva upplevelser av något man inte trodde från början. En cola och päroncider han även slinka ner under tiden, lite får man ju unna sig, eller rättare sagt, Andrea unnade oss. Tusen tack söta, goa du!! och vi måste absolut ha mer vardagskul framöver! :)
Travade hem till Johannes vid 23:15 för att hämta Combat och sedan ta bussen hem 23:48, och nu sitter jag alltså här istället för att gå och lägga mig... ILLA! Menmen, har ju lovat skärpning på bloggfronten, så detta måste ju göras :)

Det var en jävla tur att jag faktiskt var vaken nu, någon satans puckomännska rinde mig nu 02:00...!! Numret såg jag ledde till en Marcus Pollnow när jag kollade på Eniro ...känner igen namnet någonstans i bakhuvudet, men det är ingen som jag känner eller vet vem det är, vad jag vet... Grrrrr! Som sagt, tur att jag var vaken, så jag slapp vakna och få hjärtat i halsgropen om jag missat att stänga av mobilen.


NU ska jag iaf gå och lägga mig. Upp igen om ca 4,5 timma, GREAT!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Sarah, självklart vill ja träffa dig :D Men ja vet inte riktigt hur helgen ser ut, så kan inte planera något än. Har du kanske lust spara mitt nr och smsa mig så ja får ditt :) Så får vi höras helt enkelt och se ifall det går att få ihop på nå vis :)
Mitt nr 073 98 26 456 :)
Kram på er :)